پایانی بر حجاب اجباری قسمت ۳؛ حکم قرآن مجید راجع به سر مرد

۱,۱۲۷

حافظ می‌فرماید:
بسته‌ام در خم گیسوی تو امید دراز
آن مبادا که کند دست طلب کوتاهم
در این گفتار بیان خواهیم کرد که لغات بسیاری در ادبیات زبان فارسی موجود است که مترادف با مو است.
در آیات عدیده قرآن مجید با فرهنگ لغات بسیار گسترده‌ای مواجه هستیم که در زبان عربی نبوده و به‌واسطه قرآن مجید وارد در زبان عربی شده‌است.
همانطور که پیشتر گفتیم در قرآن مجید واژه‌ای که به موی سر زن دلالت داشته باشد هیچ اشاره‌ای نشده اما به واژه‌ای که به سر مرد دلالت داشته باشد اشاره شده‌است. با ما همراه باشید تا آنچه براساس قرآن مجید بر احکام مربوط به سر مرد اطلاق دارد را برای شما واکاوی کنیم.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

حکم قرآن مجید راجع به سر مرد حافظ می‌فرماید: بسته‌ام در خم گیسوی تو امید دراز آن مبادا که کند دست طلب کوتاهم در این گفتار بیان خواهیم کرد که لغات بسیاری در ادبیات زبان فارسی موجود است که مترادف با مو است. در آیات عدیده قرآن مجید با فرهنگ لغات بسیار گسترده‌ای مواجه هستیم که در زبان عربی نبوده و به‌واسطه قرآن مجید وارد در زبان عربی شده‌است. همانطور که پیشتر گفتیم در قرآن مجید واژه‌ای که به موی سر زن دلالت داشته باشد هیچ اشاره‌ای نشده اما به واژه‌ای که به سر مرد دلالت داشته باشد اشاره شده‌است. با ما همراه باشید تا آنچه براساس قرآن مجید بر احکام مربوط به سر مرد اطلاق دارد را برای شما واکاوی کنیم. #شعربافی #شال #حافظ_شیرازی #الاتقان_فی_علوم_القرآن #واژگان_دخیل #قرآن_مجید #دکتر_سیدمصطفی_آزمایش #موی_سر #حجاب_اجباری #نه_به_حجاب_اجباری #انتشر_بیاض_الشیب_فی_الرأس_انتشار_النار_فی_الهشیم #سوره_مریم #سوره_فتح #احکام_حج #حلق #تقصیر #مناسک_حج #صلح_حدیبیه #حضرت_موسی #هارون #کوه_طور #سوره_طه #روسری_با_توسری #حقوق_زنان #زن_در_اسلام #برابری_جنسیتی #تساوی_مرد_و_زن #کرامت_انسان #احکام_قرآن_مجید

Une publication partagée par Seyed Mostafa Azmayesh (@seyed.mostafa.azmayesh) le

آموزه های دکتر سیدمصطفی آزمایش 

در همین رابطه بیشتر بدانیم : 

حجاب و جایگاه زن

پایانی بر حجاب اجباری و رسوایی ضابطین قضایی به‌نام دین

پایانی بر حجاب اجباری قسمت ۲؛ تشریح حکم غَضُّ البَصَر در قرآن مجید

گفتگوی گزارشگر پارلمان اروپا با دکتر سیدمصطفی آزمایش پیرامون حقوق زن در اسلام