دو تهدید با یک رنگ و بو

۴۰۱

مطلب زیر به نقل از کانال سپهر آزادی و شبکه جهانی کلمه درباره شدت بخشیدن به تهدید جانی فعالان اجتماعی – مدنی توسط حکومت اسلامی ایران منتشر شده است:

تحلیل پیش رو گزارشی از دو تهدید با رنگ و بویی یکسان اما با فاصله زمانی قریب به دو سال و نیم است که یکی به درگذشت ناگهانی دکترنورعلی تابنده به دلیل تبعات ناشی از حصر خانگی انجامید و دیگری واکنش به بیان استدلالات منطقی از سوی دکترسیدمصطفی آزمایش است که به منزله پایانی بر حجاب اجباری بانوان قلمداد می گردد.

انتشار سلسله گفتارهای روزانه دکتر سیدمصطفی آزمایش در صفحه اینستاگرام شخصی ایشان، بر عده ای خوش نیامده و چاره ای ندیده اند جز اینکه دوباره دست به تهدید جانی علیه ایشان بزنند.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

و رسوایی ضابطین قضایی به‌نام دین جای هیچ‌گونه مناقشه‌ای نسبت به حجاب اجباری برای بانوان و انتساب آن به قرآن وجود ندارد. عده‌ای از عرفای متأخر به‌ویژه بزرگان سلسله گنابادی گفته‌اند:«دین را به مویی نبسته‌اند.» حال امروز عده‌ای دین سالار ملبس به جامه روحانیت برای فریب مردم و تحت پوشش ضابطین قضایی بانوان را وادار به حفظ پوششی می‌کنند که مبنای دینی و اعتقادی ندارد. به طریق اولا همین اشخاص سالیان سال باعناوین جعلی شهروندان را به شیوه دجالان درون قرون وسطا به نام دین و خدا تحت پوشش مجازات اسلامی سنگسار می‌کردند. این در حالی است که در قرآن مجید، رجم شیوه مستکبران، جباران، مترفین و اصحاب زر و زور و تزویر بوده‌است و در تضاد با آموزه‌های پیامبران و اولیاء و انبیاء الهی و کتاب آسمانی قرآن مجید. در این گفتار به‌طور کلی توضیح خواهیم داد که انتخاب نوع پوشش برای هر قوم و نژادی تابع شرایط زیست محیطی و فرهنگ است. همچنین به تشریح انتخاب نوع پوشش بانوان خواهیم پرداخت. #مناطق_حاره‌ای #طوارق #پوشش_بانوان #قرآن_مجید #ضابط_قضایی #دین‌سالار #مترفین #دجال #نه_به_حجاب_اجباری #حجاب_اجباری #دکتر_سیدمصطفی_آزمایش #افک #جلباب #تبرج #زنگوله #حجب #حیا #محجبه #باوقار #الگو #مقنعه #ضابطین_قضایی #سنگسار #عبا #عمامه #پوشش_اسلامی #نه_به_خشونت_علیه_زنان

Une publication partagée par Seyed Mostafa Azmayesh (@seyed.mostafa.azmayesh) le

در حالیکه این روزها مجموعه ای با عنوان «بررسی جایگاه زن در اسلام» توسط دکترسیدمصطفی آزمایش حقوقدان و اسلام شناس برجسته بین المللی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، نهادهای وابسته به ارگانهای امنیتی – اطلاعاتی که ید طولانی در تهدید جانی علیه چهره های سرشناس فرهنگی – حقوق بشری – اجتماعی دارند؛ با حساسیت بسیاری نسبت به مباحث مطرح شده توسط دکتر آزمایش برخورد کرده و روی به تهدید آورده اند.

دکتر آزمایش در یک مجموعه سه قسمتی که دو قسمت آن به موضوع پوشش اجباری بانوان اختصاص دارد با اشاره به آیات قرآن مجید با استناد به اسناد متقن به مبارزه با این ضدارزش فرهنگی که منجر به تضییع حقوق بانوان در جامعه می شود پرداخته است.

امری که حساسیت هایی را در محافل زیرزمینی امنیتی – اطلاعاتی برانگیخته است.

با آغاز این مجموعه سه قسمتی (پایانی بر پوشش اجباری بانوان) ، خبرگزاری صوفیه که پیشتر سابقه تهدیدات مستمر علیه قطب سلسله نعمت اللهی گنابادی جناب آقای دکتر نورعلی تابنده ملقب به مجذوبعلیشاه را در پرونده خود دارد؛ پس از چهار ماه تعطیلی مجددا آغاز به فعالیت نموده و با هجمه وارد ساختن به دکتر آزمایش موجبات تحریک نیروهای طلبه – بسیجی وابسته به اداره فرق و ادیان را فراهم آورد.

در ادامه توجه مخاطبان را به یک تحلیل مقایسه ای میان دو رویداد تاریخی با اندکی فاصله زمانی جلب می نماییم :

▪️ تهدید علیه دکترنورعلی تابنده مجذوبعلیشاه که علی رغم هشدارها جدی گرفته نشد

پیشتر در تاریخ ٣۰ بهمن سال ۱٣۹۶ – خبرگزاری صوفیه – تنها دقایقی پیش از حمله سرکوبگرانه و خشونت بار نیروهای سپاهی – نظامی – انتظامی – امنیتی به دراویش گنابادی تجمع کننده در برابر منزل دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه واقع در خیابان گلستان هفتم پاسداران تهران ، با انتشار مطلبی با عنوان «اطلاعیه مهم و فوری» دست به تهدید قطب و پیروان طریقت نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی زده بود؛ متن این تهدید که بعدها از روی شبکه تلگرام این خبرگزاری حذف شد به شرح زیر است و ویدئوی این تهدید با تشریح ابعاد خطرناک چنین تهدیدی در یک مجموعه بیست و دو قسمتی با عنوان «رصد وبازنگری» (قسمت بیست و یکم) ، در شبکه های اجتماعی موجود است.

تهدید خبرگزاری صوفیه نسبت به قطب و پیروان طریقت نعمت اللهی گنابادی دقایقی پیش از حمله سازماندهی شده نیروهای امنیتی – نظامی – انتظامی و اطلاعاتی به دراویش معترض، به شرح زیر است:

” آغاز شمارش معکوس پایان رأفت اسلامی

به زودی تمامی کانالهای فرقه سیاسی صوفیه، آمدنیوز ، ری استارت، دُرّ تی وی و مجذوبان نور به انتشار یک خبر مهم می پردازند!

فرقه سیاسی صوفیه به زودی متوجه خواهد شد تعامل و رأفت اسلامی حد و اندازه دارد.

وقتی بزرگان سلسله گنابادیه، سالخورده و ناتوان هستند و بارها بیان کردند توان کنترل اقطاب مدرن گروهک مجذوبان نور ندارند، باید بدانند هر چیزی حساب و کتاب دارد و بعد زنگ ورزش زنگ ریاضی است! ” (سند شماره یک)

تهدیدی که آثار و تبعات آن به زندانی شدن، حبس و شکنجه و تبعید صدها درویش گنابادی ، حصر خانگی و اِعمال محدودیت شدید امنیتی علیه دکترنورعلی تابنده و سرانجام درگذشت ایشان در حصر خانگی ، تعطیلی مراکز عبادی دراویش در اقصی نقاط ایران و قتل و شکنجه و اعدام دو تن از دراویش گنابادی به نامهای محمدیاور ثلاث (شهید راه حق) و شهید محمد راجی (سردار دلاور) انجامید.

▪️ و اینبار ، تهدید جانی علیه دکترسیدمصطفی آزمایش به طریق مشابه

اکنون با گذشت دو سال و نیم از تهدید علیه دکترنورعلی تابنده مجذوبعلیشاه که به دلیل تبعات جبران ناپذیر حصر و حبس خانگی و تحلیل قوای جسمانی با اخراج پزشکان معتمد ایشان به قتل وی انجامید، در اقدامی مشابه بار دیگر شاهدیم پایگاه اداره فرق و ادیان با نام «روشنگر» و سایت فرقه نیوز ، ادیان نت ، خبرگزاری صوفیه و دیگر سایت های زنجیره ای روی به تهدید دوباره آورده و در آخرین اقدام بعد از «از سر گیری فعالیت و آغاز تحرکات خبرگزاری صوفیه وابسته به اداره فرق و ادیان» اینبار دست به تهدید جانی علیه دکترسیدمصطفی آزمایش زده اند.

بنیاد مطالعاتی – تحلیلی روشنگر وابسته به اداره فرق و ادیان از زیر مجموعه های سازمان اطلاعات سپاه در اینباره می نویسد:

” صرف‌نظر از بداهت بطلان توجیهات آزمایش در این باب (در اینجا مقصود حجاب اجباری است)، سرعت وی در پیمودن مسیر انحراف از درویشی‌گری سنتی و آشکار ساختن ماهیت حقیقی خویش، برایش دردسرساز خواهدشد؛ آری، شنا کردن برخلاف همه، احتمال خفگی هم دارد! ” (سند شماره دو)

از اینرو شاهدیم کانالهای اطلاعرسانی مردمی و شبکه های اجتماعی نسبت به تهدید جانی علیه دکتر سیدمصطفی آزمایش واکنش نشان داده اند.

در تازه ترین واکنش «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» گزارشی از تهدید نهادهای امنیتی علیه دکترسیدمصطفی آزمایش برای ارائه به مجامع بین المللی حقوق بشری را تهیه و برای اطلاع مخاطبان از ابعاد چنین تهدیداتی منتشر ساخته است.

▪️ برخورداری حاشیه امن دو تن از نمایندگان اربعه

حمایت های بی شائبه پایگاه های اطلاعرسانی ضدتصوف وابسته به حکومت – به نامهای جمن نیوز ، مفازنیوز ، فرقه نیوز ، ادیان نت، خبرگزاری صوفیه ، روشنگر فرق و ادیان و ادیان نت و … – نسبت به دو تن از چهره های منتسب به سلسله گنابادی به نام های حسینعلی کاشانی بیدختی و محمد تابنده که از آنها با عنوان دو تن از اربعه یاد می شود، بسیار سؤال برانگیز است.

این دو تن در حالی کاملا از حاشیه امن در حکومت برخوردارند که مرتبا توسط پایگاههای ضدتصوف مورد تعریف و تمجید و حمایت قرار می گیرند.

دوگانگی رفتاری حکومت این گمانه را به اذهان مخاطب متبادر می سازد که چرا شخصی مانند دکتر نورعلی تابنده و دکتر سیدمصطفی آزمایش باید از سوی نهادهای امنیتی مورد تهدید جانی قرار گیرند و در مقابل اشخاصی که خود را نمایندگان خودخوانده اربعه می نامند تا این میزان از حاشیه امن امنیتی برخوردار بوده و یا حتی اقداماتشان مورد تقدیر و تشکر ، هماهنگی و حمایت نهادهای مخوف اطلاعاتی – امنیتی قرار دارد؟

▪️ نتیجه گیری

دشمنی خبرگزاری صوفیه علیه دکترنورعلی تابنده مجذوبعلیشاه امری نیست که بر هیچ مخاطبی پوشیده ماند.

این خبرگزاری فعالیت خود را در آبانماه ۱٣۹۶ علیه دکترنورعلی تابنده شدت بخشید و انواع و اقسام توهین ها و فرافکنی ها را علیه ایشان در تاریخ به ثبت رساند. از آنجمله با هشدارهای پیاپی و سالخورده و ناتوان برشمردن ایشان در مدیریت امور سلسله انواع و اقسام اتهامات را به ایشان وارد نمود. اگرچه پس از درگذشت دکترنورعلی تابنده این خبرگزاری چرخشی ناگهانی نسبت به مواضع ایشان اتخاذ کرد و اینطور وانمود نمود که از ارادتمندان به ایشان است اما در دشمنی این خبرگزاری نسبت به قطب سلسله گنابادی جای هیچ شک و شبهه ای نیست و اسناد این دشمنی ها موجود است.

خبرگزاری های وابسته به اداره فرق و ادیان شاخه ای از سازمان تبلیغات اسلامی که مشخصا منویات و سیاست سازمان اطلاعات سپاه را در برخورد با طرایق صوفیانه عملی می سازند، همزمان به حمایت های گسترده ای نسبت به برخی از چهره ها در سلسله گنابادی نظیر حاج محمد تابنده، حسینعلی کاشانی بیدختی، غلامرضا هرسینی، میریونس جعفری اصل می پردازند.

این تناقض و دوگانگی نسبت به رویکرد نهادهای امنیتی – اطلاعاتی نظیر اداره فرق و ادیان علیه چهره های شاخص طریقت گنابادی نظیر دکتر نورعلی تابنده قطب طریقت گنابادی و دکترسیدمصطفی آزمایش حقوقدان و اسلام شناس و یکی از چهره های برجسته بین المللی و در مقابل حمایتها، قدردانی ها، تقدیر و تشکرها از چهره هایی نظیر حسینعلی کاشانی بیدختی و محمد تابنده توسط نهادهای درون حکومت از اسرار و حقایق بسیاری پرده برمی دارد.