کمپین دادخواهی دکتر نورعلی تابنده

جنبش مطالبه گری عمومی و دادخواهی پیرامون درگذشت ناگهانی و مشکوک دکترنورعلی تابنده

۱,۸۵۴

حق ماست حقیقت را بدانیم!

اکنون بیش از هشت ماه از رحلت ناگهانی دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه قطب طریقت گنابادی می گذرد.

هنوز هم، درگذشت دکتر نورعلی تابنده با ابهامات بسیاری نزد جمعی از مریدان و علاقه مندان به ایشان همراه است.

دکتر نورعلی تابنده در ماههایی که به حصر خانگی ایشان انجامید، در سخنرانی های عمومی از سوءقصد به جانش با مریدانش سخن گفته بود.

وقایع منجر به رخدادهای گلستان هفتم، که با توطئه و برنامه ریزی برای برخورد با این طریقت صوفیانه صورت گرفته بود، نقطه آغازی بر حصر خانگی دکتر نورعلی تابنده شد.

همان زمان نیز گفته شده بود که حکم بازداشت دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه از سوی نهادهای امنیتی صادر شده است.

امری که به تجمع علاقه مندان و پیروان قطب سلسله گنابادی که بیشترین جمعیت را در میان طرایق صوفیانه در ایران دارند در گلستان هفتم خیابان محل سکونت دکتر نورعلی تابنده انجامید.

تجمع دراویش معترض به دست اندازی به ساحت پیر و مرادشان، با برخورد خشونت بار نیروهای امنیتی- نظامی – انتظامی همراه شد.

در نهایت، در شرایطی که دارویش تجمع کننده به دلیل قول مساعد نهادهای انتظامی و نظامی در حال ترک محل بودند، با ضربات قمه و چاقو و باتوم مواجه شده و جمع کثیری از آنها در همان شب بازداشت و روانه زندان شدند.

محمد راجی یکی از دراویش گنابادی در همان شب به دلیل شدت ضربات وارده بر پیکرش جانش را از دست داد.

محمدیاور ثلاث دیگر درویش گنابادی زندانی نیز چهار ماه بعد در عین ناباوری طی یک روند محاکمه ناعادلانه به دار آویخته شد و صدها درویش زندانی و عده ای هنوز هم با حبس های طویل المدت در شرایط ناگواری در زندان و یا تبعید به سر می برند.

حصر دکتر نورعلی تابنده به افول قوای جسمانی ایشان انجامید، از یک سو اخراج تیم پزشکان و مددکاران معتمد ایشان و از سوی دیگر خدمه دولتسرا (به مکان سکونت قطب دراویش گنابادی اطلاق می گردد)، دست به دست هم داد تا در نبود شرایط و امکانات کافی ، ایشان دچار ضعف شدید قوای جسمانی و ناراحتی های جدی شوند و سلامتشان دستخوش ناهمواری های ناشی از حصر قرار گیرد.

تحلیل قوای جسمانی دکترنورعلی تابنده در شرایطی که طی یک سخنرانی – پانزده روز پس از آغاز حصر خانگی – از سلامت کامل جسمانی خود خبر می دادند، در دو سال دوران حصر خانگی با اما و اگرهای بسیاری از سوی علاقه مندان به ایشان همراه بود. سوالات بسیاری که همواره بی پاسخ ماند و سرانجام نیز به رحلت ناگهانی ایشان انجامید.

در ماههای پایانی حیات جسمانی دکتر نورعلی تابنده ، مریدان ایشان خواستار پاسخگویی شفاف مسئولین و بویژه نمایندگان حکومتی در سلسله که از ایشان به نمایندگان اربعه یاد می شود، نسبت به وضعیت تحلیل قوای جسمانی پیر و مرادشان بودند – سؤالهایی که همواره بی پاسخ ماند – اکنون پس از گذشت هشت ماه، جمعی از علاقه مندان و پیروان ایشان همچنان خواستار پاسخگویی نسبت به ابهامات منجر به درگذشت ناگهانی دکتر نورعلی تابنده هستند.

به گفته این پیروانِ مطالبه گر، دادخواهی دراویش گنابادی نسبت به درگذشت پرابهام دکتر نورعلی تابنده تا روشن شدن حقیقت ادامه خواهد داشت.

دکتر نورعلی تابنده علاوه بر تکیه بر مسند ارشاد و هدایت پیروان طریقت گنابادی در طی بیش از دو دهه ، از فعالان اجتماعی سیاسی – مدنی – حقوقی برجسته در نیم قرن فعالیت تخصصی و حقوقی بوده اند و از چهره های شناخته شده بین المللی بشمار می روند.

پیام شخصیتهای سیاسی – مدنی – حقوقی – اجتماعی و فقهی پس از رحلت ناگهانی ایشان از تمام اقشار و گروهها و احزاب سیاسی – اجتماعی با تنوعهای مختلف نشان از جایگاه و تأثیر ویژه دکتر نورعلی تابنده در تاریخ معاصر ایران دارد.

اکنون چند ماهی است کمیته پیگیری عوامل منجر به رحلت ناگهانی و مشکوک دکتر نورعلی تابنده آغاز بکار کرده است و از تمامی ظرفیت های حقوقی، بین المللی، تخصصی، شبکه های اجتماعی و رسانه ها بهره خواهد جست تا ابعاد این ضایعه اسفناک برای اذهان عمومی خاصه پیروان و علاقه مندان ایشان مکشوف گردد.

تاکنون اسناد و شواهد و مدارک بسیاری بصورت مستند در شبکه های اجتماعی توسط علاقه مندان و پیروان دکتر نورعلی تابنده منتشر شده که خود حکایت از فراگیر شدن این جنبش دادخواهی دارد.

علاقه مندانی که مایلند مشاهدات، پیشنهادات و یا پیامهای خود را بصورت صوتی یا تصویری یا نوشتاری (تایپی یا دستخط) برای انتشار و روشنگری و پیوستن به جنبش مطالبه گری عمومی و دادخواهی پیرامون عوامل منجر به درگذشت ناگهانی و مشکوک دکترنورعلی تابنده ارسال دارند می توانند از طرق زیر اقدام نمایند:

ایمیل:

[email protected]

 

آدرس تلگرام اینفوصوفی:

https://t.me/infosufi

 

آدرس تماس با تلگرام اینفوصوفی:

@contactinfosufi

 

آدرس اینستاگرام (در بخش پیامهای خصوصی) :

https://www.instagram.com/info.sufi/

 

چنانچه بصورت شخصی در شبکه های اجتماعی نظیر

اینستاگرام، توییتر، تلگرام، فیس بوک و غیره فعالیت می کنید،

خواهشمندیم برای هرچه گسترده تر شدن این مطالبه عمومی

از هشتگهای زیر استفاده نمایید: 

 

#کمپین_دادخواهی_دکتر_تابنده

#دکتر_نورعلی_تابنده

#کمپین_دادخواهی

#دادخواهی

لطفا از ارسال هرزنامه، توهین و اتهام خودداری فرمایید.

مطالبی قابل انتشار خواهد بود که مستند به اسناد و شواهد مستدل و مبرهن و بدون توهین، تحقیر و تهدید به شخصیت های حقیقی یا حقوقی باشد.

بیشتر بخوانیم : 

تقدیم به وجدان‌های خفتهٔ فقرا برای تفکر به مناسبت اول محرم؛ سند شماره ۱

خیانت های حسینعلی کاشانی در تخریب جایگاه قطب سلسله؛ سند شماره دو

واکاوی ابعاد حقوقی مسئولیت نظام جمهوی اسلامی در قبال حفظ جان دکتر نورعلی تابنده

گزارشی محرمانه از اطلاعات ناجا پیرامونِ بازداشتِ دکتر نورعلی تابنده

فرمانِ صادر شدهٔ دکتر نورعلی تابنده در موضوعِ خانه نشینی و ممنوع المنبر بودن حسینعلی کاشانی؛ سند شماره سه

پاسخ آقای مسعود رخشان مدیرمسئول «مهر تابنده» به برخی از پرسشها

دادخواهی دکتر دادرش فتحی پیرامون رحلت دکتر نورعلی تابنده

تأملاتی پیرامون افول وضعیت سلامتی و رحلت حضرت آقای مجذوبعلیشاه