پاسخ جناب آقای دکتر سیدمصطفی آزمایش به سئوال یکی از کاربران شبکه های اجتماعی

۱,۱۳۲

پرسش مخاطبین در اینستاگرام؛

سلام . آقای آزمایش عزیز . البته این حقیر در محضر استاد گرامی ، زیره به کرمان میبرم ، ولی مطلبی چند به ذهنم رسید به عرض مبارک برسانم . همانطور که فرمودید مردم با هر عقیده ای و در موضوعات مختلف از پیامبر. سوالاتی مطرح می‌کردند ، مشکل در حال حاضر طرف جواب دهنده سائل پیامبر نیست ، و یا مولا علی (ع) در زمان خلافت ظاهری خود فرمودند از من سوال کنید ولی در قبل آن در خطبه شقشقیه فرمودند در زمان قصب خلافت همچون کسی که خار در چشم و استوخان در گلو بودم ، و ائمه دیگر نیز با حکومت جور مدارا می‌نمودند چرا که تا اکثریت جامعه به آگاهی لازم نرسیده بودند ، به نظر این حقیر آگاهی دادن به جامعه فقری و مردم مناسب تر از ایجاد سوالات تشنج آفرین و ملتهب نمودن افکار و درگیری هست . البته اگر اجازه طرح اینگؤنه سوالات و یا ایجاد کمپین با اجازه از طرف قطب وقت باشد تکلیف هست و بجا و در غیر اینصورت با فقر و درویشی منافات دارد . والسلام من تبع الهدی.

پاسخ جناب آقای دکتر سیدمصطفی آزمایش به سئوال یکی از کاربران صفحه اینستاگرام ایشان

سلام
انشاالله سلامت و موید باشید
موضوع مربوط به آقای دکترنورعلی تابنده و قضیه زندانی کردن ایشان در منزلشان، وتعیین علت فوتشان که هرگز توسط پزشکی قانونى احراز نشده، محدود به یک گروه از مردم که (مانند شما) عنوان فقیر و درویش دارند نیست.
یک مطالبه اجتماعی در مورد یک شهروند ایرانی است که بدون محاکمه، محکوم به زندان خانگی در منزل خودش شد و در همان وضعیت نیز فوت کرد.
درعین حال فشار و زورى هم بر کسی برای روشن کردن ابعاد این قضیه وجود ندارد. هرکسی مایل بود شرکت میکند و نبود نمیکند
ممکن است از طرف “ستادحقوق بشر سازمان ملل متحد” و شخص گزارشگر سازمان ملل آقای دکتررحمان جاوید هیات تحقیقی درمورد تعیین علت درگذشت آقای دکترنورعلی تابنده تشکیل شود. هبچکس نمیتواند به این هیات بگوید که ایشان چون درویش بوده اند نبایددرمورد علت درگذشتشان تحقیق کرد. درویشی ایشان و قطبیت ایشان، مانع برخورداری ایشان از حقوق شهروندی و مانع حق هموطنانشان برای کشف علت درگذشتشان نیست!

امید که این پاسخ صادقانه وروشنگرانه برای تبیین مطلبی که عنوان نموده اید کفایت کند

خدا نگهدار
آزمایش

 

Voir cette publication sur Instagram

 

آیات شریفه قرآن، به مردم اندرز میدهد که دایره آگاهی خودرا گسترش دهند و در غفلت یاعدم اطلاع باقی نمانند. قرآن تشویق میکند که افراد، در باره آنچه را که از آن بیخبرند ازراه طرح سیٔوال و پرسش از کسانیکه احتمال میرود نسبت به آن مقولات اطلاع داشته باشند، تحقیق و کسب آگاهی بنمایند. پرسیدن، یک اصل قرآنی است و به آن تحریض شده است، در حالیکه قرآن ارتکاب اعمالی از قبیل تهمت و افترا و توهین و تهدید وغیبت کردن را ضد ارزشهای توحیدی معرفی میکند و امر به اجتناب اکید از آنها مینماید. پس اصول آموزشهای توحیدی، و روابط دمکراتیک هردو مبتنی بر دیالوگهای سازنده، و هر دو مخالف سانسور و سرکوب و یا وادار کردن مردم به سکوت و باقی ماندن دربیخبری و بی اطلاعی، از طریق تروریزه کردن و هراس افکنی و ارعاب آنان است. #قرآن_مجید #ارعاب #سؤال #سلونی #حضرت_علی #حافظ_شیرازی #سوره_معارج #نضربن_حارثه #غیبت #تهمت #دروغ #افترا #مرعوب #تروریزه_کردن #سائل

Une publication partagée par Seyed Mostafa Azmayesh (@seyed.mostafa.azmayesh) le