اعلامیه پایان هفته طرح پرسش از عضو حقوقدان نمایندگان اربعه افتخاری دکتر غلامرضا هرسینی

۳۹۲

اعلامیه

پایان هفته طرح پرسش از عضو حقوقدان نمایندگان اربعه افتخاری

دکتر غلامرضا هرسینی

بدینوسیله به اطلاع می رساند تیم حقوقی کمیته حقیقت یاب کمپین دادخواهی دکتر نورعلی تابنده پایان هفته اختصاص به پرسشهای مطرح شده از عضو حقوقدان نمایندگان اربعه افتخاری جناب آقای دکتر غلامرضا هرسینی را اعلام می دارد.

مجموعه سوالات محوری طرح شده از آقای دکتر غلامرضا هرسینی به شرح زیر است:

۱- براساس اصرار شما در امر نمایندگی دکتر تابنده در امور اجتماعی فقرا ، چه اقداماتی در ارتباط با دراویش زندانی و پیگیری پرونده ها انجام دادید؟

۲- در جلسه ای با حضور شما و خانواده های زندانیان در یک فایل صوتی منتشر شده از آن جلسه گفتید: «بستن حسینیه ها و مجالس درویشی به پیشنهاد شما صورت گرفته است»، ممکن است دلایل خود نسبت عدم برگزاری مجالس درویشی و به تعطیلی کشاندن حسینیه ها را بازگو نمایید؟

٣- برخلاف ادعای مطرح شده از سوی شما در گفتگو با مدیرمسئول خبرگزاری مهر تابنده مبنی بر عدم دریافت حق الوکاله از خانواده های دراویش زندانیان ، ایشان از تقاضای مبالغی کلان توسط شما از خانواده های دراویش زندانی خبر داده اند؛ چطور است که شما می فرمایید خدمت افتخاری کرده اید و وجهی مطالبه ننمودید؟

۴- در گفتگو با آقای مسعود رخشان مدیرمسئول خبرگزاری مهر تابنده با افتخار می گویید که به لطف مقام رهبری دراویش زندانی به خوبی و خوشی از زندان آزاد شده اند! اکثر این دراویش دوران حبس خود را به پایان رسانده و عده ای نیز با احکام طویل المدت روبرو هستند و برخی دیگر پس از پایان دوران حبس به تبعید فرستاده شده اند و از عده ای دیگر بخاطر مداوای آثار ضرب و شتم و شکنجه توسط ضابطین قضایی و یا مأمورین زندان وجه درمان ناشی از شکنجه مطالبه شده است؛ ممکن است در مورد کاربرد واژه به خوبی و خوشی توضیح دهید.

۵- آقای دکتر غلامرضا هرسینی در جلسه با خانواده های دراویش زندانی گفتید که اگر ثلاث را اعدام کنند تمام دراویش زندانی آزاد می شوند؛ ممکن است بفرمایید که آیا وجه المصالحه آزادی دراویش زندانی به بالا دار رفتن گردن یک بیگناه بود؟

۶- چرا علی رغم مسئولیت محوله از سوی دکتر نورعلی تابنده به شما در پیگیری وضعیت پرونده دراویش زندانی شما اقدامات لازم را مبذول نداشتید تا آنجا که حتی نماینده حقوقی رئیس جمهور ، خانم مولاوردی هم در اسفند به ستوه آمده و گفته بود «منتظر وکلا و نمایندگان دراویش بودم اما تاکنون از طرف دراویش هیچ کس به دیدنم نیامد!»

۷- نقش شما در ممانعت از پیگیری پرونده دراویش زندانی، شکنجه، نقص عضوشده و یا رویارویی با محکومیت های سنگین ، در عدم ورود دیگر وکلای داوطلب و حاذق به پرونده دراویش بازداشتی چیست؟

۸- با توجه به صدور اعلامیه های اعلان برائت از سوی نمایندگان اربعه افتخاری که شما نیز یکی از امضاکنندگان آن بودید، آیا اطلاق عناوینی چون فتنه گر و آشوب طلب به دراویش زندانی – که در واقعه گلستان هفتم خود و خانواده هایشان آسیبهای جدی دیده و به حبس افکنده شدند – آنهم از سوی وکیل مدافعشان به معنای تضییع حقوق انسانی موکلانِ شما اطلاع نمی گردد؟

۹ – چرا پس از درخواست خانم زینب طاهری وکیل محمدیاور ثلاث جهت همراهی در پیگیری پرونده این درویش گنابادی شما از این اقدام سر باز زدید و با امضاء بیانیه هایی به همراه دیگر نمایندگان افتخاری با مرافقت و همراهی حکومت خواستار برخورد با دراویش زندانی شدید؟ و درخواست اشدّ مجازات نمودید؟

۱۰ – چرا علی رغم اسناد، شواهد، دلایل و مدارک مستدل و متقن مبنی بر بیگناهی محمد یاور ثلاث شما به تقاضای مادر محمد ثلاث پاسخ منفی داده و گفتید : «باید اعدام شود؛ حکم، حکمِ اعدام است و شوخی نیست! چهار نیروی انتظامی را کشته است!»

۱۱- ممکن است بعنوان عضو حقوقدان نمایندگان اربعه افتخاری، بفرمایید چه اقدامات قضایی-حقوقی برای حفظ موقوفات سلسله و دیگر متعلقات اقطاب طریقت گنابادی انجام دادید و موارد تحت پیگرد قضایی – حقوقی  مرتبط با سلسله گنابادی را گزارش دهید.

۱۲- اخیرا شواهد نیروهای محلی از حضور شما در مزار سلطانی بیدخت حکایت دارد ، همزمان گفته میشود مزار سلطانی بیدخت و صحن متبرکه آن به نصب سیستم های حفاظتی پیشرفته – دوربین های مدار بسته – مجهز شده است؛ ممکن است در اینباره نیز روشنگری نمایید.

۱٣- آیا صحت دارد که امر به تعطیلی مجالس درویشی و حسینیه ها به دستور و پیشنهاد شما صورت گرفته و نامه آن با دستخط شما نوشته شده است؟

۱۴- در دوران حصر خانگی دکتر تابنده شما بعنوان وکیل مدافع ٱقای تابنده و مشاورعالی سلسله، چه اقدام قانونی وحقوقی برای احیای حقوق شهروندی ایشان انجام دادید؟

۱۵- با توجه به ابهامات عدیده وارده نسبت به عملکرد تیم پزشکی دکتر تابنده و شرایط تحمیلی بر دکتر تابنده در دوران حصر خانگی که سلامت جسمی ایشان را دستخوش تحولات عدیده قرار داد و موجبات تقلیل قوای جسمانی ایشان را فراهم آورد چه اقداماتی را در مراجع قضایی – حقوقی به ثبت رسانده اید؟

۱۶- شما برای توقف «نفی بلد» غیرقانونی از دکترنورعلی تابنده به مدت سیزده سال چه اقدامات قانونی انجام دادید؟

۱۷- با اشاره به فایل صوتی منتشر شده از شما در شبکه های اجتماعی شما صراحتا مخاطب خود را تهید به برخوردهای امنیتی می کنید! ممکن است بفرمایید شما وکیل مدافع دراویش هستید یا حکومتی که با اقدامات امنیتی حقوق دراویش را تضییع می کند؟

۱۸ – آیا حقیقت دارد که شما وکیل مدافع حسن کردمیهن که حملات و دست اندازی نیروهای طلبه – بسیجی به حسینیه کرج را ساماندهی می کرد بوده اید؟

کماکان  تیم حقوقدانان کمیته حقیقت یاب کمپین دادخواهی مشتاقانه در انتظار دریافت گزارشات، اسناد و مدارک مرتبط با رسیدگی های حقوقی – قضایی نسبت به حقوق شهروندی و وضعیت دکتر نورعلی تابنده در دوران دو سال حصر خانگی و پیش از آن است؛ چنانچه شخص یا اشخاصی اعمّ از حقوقدانان و شهروندان، حامیان، علاقه مندان، ارادتمندان و مریدان دکتر تابنده، گزارشاتی دارند که می تواند در ارائه آنها برای بررسی های حقوقی- قضایی و بین المللی مثمر ثمر واقع شود برای ما به آدرسی که در انتهای همین اعلامیه درج می گردد ارسال نمایند، تا به آنها رسیدگی و اقدامات لازم پیرامون آن صورت پذیرد.

پنجشنبه پانزدهم آبانماه یکهزار و سیصد و نود و نه خورشیدی

  کمیته حقیقت یاب کمپین دادخواهی دکتر  تابنده

 اعلامیه پایان هفته طرح پرسش از عضو حقوقدان نمایندگان اربعه افتخاری (فایل پی دی اف)

گردآوری و تنظیم:

کمیته حقیقت یاب کمپین دادخواهی دکتر تابنده

با پیشنهاد و همکاری:

حامیان کمپین دادخواهی دکتر تابنده

تهیه شده از سوی:

پیروان، عاشقان، ارادتمندان، دوستداران، علاقه مندان و مریدان دکتر نورعلی تابنده

افتخار انتشار با:

سایت اینفوصوفی

 www.infosufi.com

ایمیل :

[email protected]

تلگرام اینفوصوفی:

https://t.me/infosufi

اینستاگرام :

www.instagram.com/info.sufi

در همین رابطه بیشتر بخوانیم : 

قسمت اول از مجموعه پرسشها از عضو حقوقدان نمایندگان اربعه افتخاری

قسمت دوم از مجموعه پرسشها از عضو حقوقدان نمایندگان اربعه افتخاری

قسمت سوم از مجموعه پرسشها از عضو حقوقدان نمایندگان اربعه افتخاری

آغاز هفته طرح پرسش های حقوقی؛ پرسش عضو حقوقدان کمیته حقیقت یاب دکتر تابنده از دکتر هرسینی

پرسش عضو حقوقدان کمیته حقیقت یاب دکتر تابنده از دکتر هرسینی پیرامون حکم «نفی بلد»

سومین سؤال عضو حقوقدان کمیته حقیقت‌یاب از دکتر هرسینی در مورد سردار محمد راجی

چهارمین سؤال عضو حقوقدان کمیته حقیقت‌یاب از دکتر هرسینی پیرامون اعمال محدودیت‌ها بر دکتر نورعلی تابنده

پنجمین سؤال عضو حقوقدان کمیته حقیقت‌یاب از دکتر هرسینی پیرامون صدور دو بار حکم جلب برای دکتر نورعلی تابنده

ششمین سؤال عضو حقوقدان کمیته حقیقت‌یاب از دکتر هرسینی پیرامون نحوه رسیدگی قضایی به پرونده شهید محمد ثلاث

هفتمین سؤال؛ جبران خسارت و احقاق حقوق دراویش گنابادی آسیب دیده در واقعه شب گلستان هفتم

هشتمین سؤال؛ پرسش پیرامون پیگیری های حقوقی – قضایی در مورد تضییع حقوق قانونی دکتر نورعلی تابنده در موارد عدیده