مجموعه پرسشهای مطرح شده از آقای حاج حسینعلی کاشانی

۴۴۶

۱-برطبق گفته هایتان آقای کاشانی که می گفتید درویشی اطاعت امر ولی وقت و خاموشی است؛ چرا وقتی که حضرت آقای مجذوبعلیشاه در حسینیه حائری آقایان نماینده را از سمتی که داشتند عزل می کنند باز آنها خود را به عنوان نماینده افتخاری به جامعه فقری معرفی می کنند؟ اگر ما اصل را بر طبق اطاعت از ولی وقت بگذاریم ، پس چه میشود که شما و سایر آقایان نماینده بر روی حرف قطب و ولی وقت حرف زده اید و دوباره خود را نماینده افتخاری عنوان کردید؟

۲-آقایان نمایندگان اربعه اظهار داشتند ما در ایران از آزادی کامل بیان برخوردار نیستیم. خواستم سؤال کنم که آیا در مورد آقای کاشانی هم صحت دارد؟ به این دلیل که ایشان تقریبا تنها کسی بودند که هرکجا می رفتند تریبون مجالس فقری و حتی محافل شخصی در اختیارشان بود و بعد هم سخنرانی های ایشان خیلی راحت رسانه ای میشد!

۳-آقای کاشانی آیا این صحت دارد که یکی از دلایل آزاد بودن رفت و آمدهای شما به تمام شهرستانهای ایران، قبل از ورود به هر شهری هماهنگی با مسئولین اداره اطالاعات همان شهر و استان است؟ شما در مجالس گفته اید که پیش از حضور در جمع دراویش با مسئولان شهر و استان ملاقاتهای حضوری دارید؟

۴-در دوران حصر دو ساله دکتر نورعلی تابنده حضرت مجذوبعلیشاه شما و طرفدارانتان منکر حصر حضرت آقا بودید، با اینکه دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه اذعان به حصر و حذف خود داشتند شما چرا و به چه دلیل کتمان کردید؟

۵-آقای کاشانی در جایی که حضرت آقای مجذوبعلیشاه هنوز در قید حیات بودند و مشایخ بزرگی مانند آقای مردانی، آقای محجوبی، آقای شریعت و غیره…. وجود داشتند؛ شما به چه عنوان در مورد سلسله با این عظمت که دارای چندین میلیون پیرو می‌باشد تصمیم گیری کردید؟ با چه کسانی به توافق رسیدید و مفاد این توافق چه بوده؟ ما در تاریخ تصوف به یاد نداریم که مجاز نماز در مورد سلسله ای به این عظمت  تصمیم بگیرد ؟

۶-پنج شنبه ۱۶ آبان ١٣٩٨ ؛ شش هفته پیش از فاجعه از دست دادن و ناپدیدشدن پیرمان ، آقای حسینعلی کاشانی در حسینیه کرمان گفت : «حال مبارک حضرت آقا خوب است و فقط برای بالارفتن کراتین به بیمارستان رفتند و هیچ نگرانی نیست چون کراتین خونشان پایین آمده و حالشان خوب است»؛ میان بالارفتن کراتین خون و بریدن حنجره پیرمان چه رابطه ای است؟ چه بر دکتر تابنده گذشت؟

٧-آقای کاشانی چرا شما از مجهزترین امکانات برای سخنرانی و بیانیه ، تریبون های متعدد و سایت های خبری بدون سانسور بهره مند بودید در حالی که کلام مولایمان حضرت آقای دکتر نور علی تابنده با مشکل و یا سانسور به دست هوادارانش می رسید؟

٨-آقای حسینعلی کاشانی در آذر ماه ۹۸ طی مراسمی ویژه از منبر و تریبون همیشگی تان بهره گرفتید و از جلسات متعدد و متوالی با مسؤلین سخن گفتید که طی آن جلسات به همراه سایر نمایندگان افتخاری، تعهداتی را امضا کردید. آیا از طرف مولایمان حضرت آقای مجذوب علیشاه اجازه داشتید ؟مفاد تعهد نامه ای که امضا نمودید چیست؟ مسؤلینی که با آنها جلسات متعدد و متوالی برقرار نمودید چه کسانی هستند؟

٩-آقای کاشانی چرا آقای دکتر نور علی تابنده حضرت مجذوبعلیشاه امکان سخنرانی آزاد را نداشتند اما شما می توانستید  هرکجا ، هر چه می خواستید بگویید؟

١٠-آقای کاشانی چرا نماز بر پیکر مبارک حضرت مجذوبعلیشاه را شما که هیچ مقامی در سلسله ندارید خواندید مگر این وظیفه قطب بعدی سلسله نیست؟

۱١-آقای کاشانی آیا تهیه هواپیمای ماهان که متعلق به سپاه می‌باشد هم جز توافقات شما بود ؟ چگونه آنها درست سربزنگاه خبر دار شدند ! پاسخ شما چیست؟

۱٢-چرا از روی منبر پایین نیامدید وقتی که حضرت اقای مجذوبعلیشاه تشریف آوردند داخل حسینیه بیدخت ؟

۱٣-آقای کاشانی لطفا پاسخ دهید چرا علیه آقای دکتر نور علی تابنده کودتا کردید و چه مفادی را با مسئولین نظام امضا کردید؟

۱۴-آقای حسینعلی کاشانی چه ارتباطی میان شما و خبرگزاری صوفیه – وابسته به اداره فرق و ادیان – برقرار است؟

۱۵-آقای کاشانی چرا بدن و صورت مبارک حضرت آقا را در بیدخت به هوادارانشان نشان ندادید؟ چرا کسی تغسیل و تکفین آقای دکتر نور علی تابنده را ندید؟

۱۶-آقای حسینعلی کاشانی در سال ۹۵ دلیل وجود دو اعلامیه برای عید نوروز چه بوده است؟ چرا ایشان فرمودند یک اعلامیه را آقای کاشانی نوشته اند و یکی دیگر را من نوشته ام که کوتاه است؟ ایشان با تأکید فرمودند : «آن را که من نوشته ام بخوانید!» چرا این قسمت از سخنان ایشان از فایل صوتی آن روز حذف شد؟ دلیل انتشار دو اعلامیه نوروزی به چه مناسبت است؟

۱٧-آقای حسینعلی کاشانی به چه دلیل شما در فایل صوتی گفتید که صبح پیش حضرت اقا رفتید و ایشان در حالیکه نسکافه می خوردند ماهواره تماشا می کردند و با حالت تأکید بگویید البته «VOA» ؛ چرا چنین حرفی زدید؟ نسکافه ، ماهواره و VOA ؟

١٨-آقای کاشانی دلیل اینکه شما بدون داشتن اجازه طریقتی در سلسله همه جا هستید، چیست ؟ مگر نه اینکه حضرت مجذوبعلیشاه از شما خواسته بودند که برای آرامش فکری و روحی استراحت کنید و دیگر سخنرانی نکنید ؟

١٩-آقاى کاشانى، با توجه به اسناد منتشر شده، این امر که شما شاگرد علوى گرگانى هستید ، اثبات شده است. این آخوند دشمن فقر و تصوف است. در اینباره شما چه توضیحى دارید؟

۲٠-آقای حسینعلی کاشانی چرا با وجود ممانعت حضرت آقا برای ادامه سخنرانی کردن شما،  اما همچنان سخنرانی های شما در شهرها مستقیم پخش می‌شد  و در کانال های وابسته به اداره فرق و ادیان – خبرگزاری صوفیه – هم منعکس می شد و می شود؟

۲١-چرا علی رغم تمایل حضرت اقای مجذوبعلیشاه برای حضور دراویش با حفظ آرامش در بیدخت ، شما حکم اخراج دراویش مسافر و زائر از بیدخت  را صادر کردید ؟

۲٢-آقای کاشانی در حالی که حضرت آقا در بیمارستان بودند، نامه ای از سوی آقای حاج محمد تابنده نوشته شد و به شما داده شد تا خوانده شود، ممکن است در این مورد توضیح دهید؟ تاکنون هرگز در سلسله طریقت مسبوق به سابقه نبوده است که شخصی که هیچ عنوان طریقتی ندارد تنها به خاطر نسبت خانوادگی با بزرگان سلسله مأذونی را مأمور کند و او را نائب التولیه خود نماید! این حرکت با اجازه چه کسی و بر چه اساسی انجام شد؟ چرا آقای کاشانی شما باید به کرمان می رفتید و این دادنامه را می خواندید؟

۲۵-آقای حسینعلی کاشانی چرا شما خودتان را نماینده افتخاری آقای دکترنورعلی تابنده اعلام کردید ؟ این در حالی بود که  ایشان در زمان حیاتشان به شما امر کرده بودند که به خانه بروید و استراحت کنید و هیچ جا سخنرانی نکنید تا حال روحی و روانی تان بهبود بخشد.

۲۶-با توجه به اینکه حضرت آقا فرمودند:” من تا الان حتى به یکى از مشایخ با درشتى صحبت نکردم چه برسد به عزل ” ماجرای دو سفر شما به استان گیلان که منتهى به حصر خانگى و قطع ارتباطات جناب آقاى محمد على معروفى درویش صادقعلى با فقرا گردید از کجا نشأت میگرفت؟

۲۷-اقای کاشانی به چه مناسبتی اولین بار شما در کوار اعلام کردید که ما درویشی سنتی خودمان را میخواهیم روی سخنتان با چه کسی بود ؟وچرا بعد از برگشت ازشهر کوار در منبری در حضور حضرت اقای دکتر تابنده مجددا همان موضوع را اعلام کردید که درویشی سنتی خودتان را میخواهید و گفتید که یک استشهاد نامه ای باهمان درخواست با امضا دراویش جمع کردید، بفرمایید این استشهاد نامه را برای چه کسی جمع اوری کرده بودید ؟ایا روی سخنتان با آقای دکتر نورعلی تابنده نبوده ؟شواهد وقراین نشانگر آن است که روی سخنتان با حضرت اقای مجذوبلعیشاه بوده زیرا ایشان مدتی بعد فرمودند« درویشی این نیست که در کنج خانه بنشینید ،علی (ع)درشرایط مختلف عملکرد متفاوتی داشت .»جمع آوری استشهادنامه توسط شما نشانگر این است که شما درمقابل جناب اقای دکتر نور علی تابنده موضع گیری کردید؟

۲۸-اقای کاشانی شما طبق چه اجازه نامه ای هرماه مجازین نماز را وادار به شرکت درجلسه ای میکردید ؟لطف بفرمایید این اجازه نامه که با دستخط اقای دکتر نور علی تابنده بیان می شد را منتشر بفرمایید؟

۲۹-اقای کاشانی شما چه خواسته ای از اقای خواجه گراشی داشتید که ایشان موافقت نکردند وشما ایشان را تهدید به توطئه کردید ؟وایا افرادی که به اقای گراشی تهمت زدند از جانب شما گسیل شده بودند؟

۳۰-اقای کاشانی جلسه ای که با ماموران اطلاعات در هتل لاله تهران درسال ۹۱ داشتید در چه موردی بود؟وبه چه دلیلی شما سکه طلا به عنوان هدیه به انان دادید؟ آیا شکنجه ای که دراویش در آن زمان در زندان متحمل شدند، بخاطر هدایای شما نبوده است؟

۳۱-آقای کاشانی درجلسه ای که در شیرازدر سال ۹۲ داشتید به چه دلیلی گفتید که اقای تابنده دارای کهولت سن شده و قادر به مدیریت سلسله نیست ؟اگر شما ذره ای ایمان داشتید هیچوقت این فکر به ذهنتان نمی امد پس چرا وقتی شما ایمانی به این راه ندارید همچنان در ظاهر خود را معتقد نشان میدادید ؟

۳۲-آقای کاشانی چرا زمانیکه دراویش با رهنمودهای اقای دکتر نور علی تابنده در رابطه با زلزله کرمانشاه سال ۹۶ کمک های مالی و کالایی بسیاری جمع اوری کردند وشما خود را با آن کاروان همراه کردید وبه مناطق مورد نظر رفتید وقتی گزارشگری از یک رسانه ازشما سوالاتی کرد که فیلم آن هم موجود میباشد و علت حضور شما رو درمنطقه جویا شد ، شما به هیچ عنوان نگفتید که کمکهای ارسالی ازجانب سلسله گنابادی تهیه وارسال شده؟مگر شما به گفته خودتان نماینده سلسله برای توضیع کمکها برای زلزله زدگان نبودید ؟

۳۳- آقای کاشانی لقب خادم الفقرا را شما درچه تاریخی وطی چه حکمی از اقطاب بزرگوار سلسله گنابادی دریافت کردید ؟حکم موردسوال و حکم مکتوب مجازی نمازتان را منتشر کنید؟

۳۴-آقای کاشانی لطفا درمورد فعالییتهای اقتصادیتون که از طریق درویشی وبه اسم درویشی انجام میدهید توضیح دهید؟مثلا املاکی چند میلیاردی که در دماوند دارید؟از کجا به چه صورت این املاک را بدست اوردید؟درمورد فعالیتهایی که همسرتان که باپشتیبانی شما انجام میدهد مثلا درمورد صندوقهای وام که همسرتان در حسینیه ها تبلیغ میکند ومیگوید با اجازه بزرگان هست توضیح دهید؟

۳۵-آقای کاشانی علیرغم تاکید مبنی براینکه سلسله غیر ازدوسایت هیچ کانال وسایت دیگری ندارد چرا کانالی بنام آقای کاشانی بعنوان ماذون ومجاز سلسله راه اندازی واقدام به پخش سخنرانیهای شما بلافاصله بعد از زمان هر سخنرانی انجام می شد؟ این‌کانال‌توسط چه کسی یا کسانی راه اندازی شده و آیا شما ازین مسئله بی اطلاع بودید ؟

۳۶-اصولا پخش سخنرانی ماذون چه وجهه ای در سلسله داشته است و دارد؟ و چرا این امکانات به همین راحتی برای شما بدون کوچکترین موانعی فراهم ودردسترس قرار می‌گرفت؟

۳۷-چرا تعدادی از ماذونین برای آمدن به تهران ودربعضی امور ازشما کسب تکلیف واجازه میگرفتند؟

۳۸-آیا حضرت آقای دکتر نور علی تابنده برای جواب سوالات آقایان ماذونین و هماهنگی ها با آنها دراین رابطه اجازه ای به شما داده بودند؟

 

این مجموعه شامل پرسشهای اعضا کمیته حقیقت یاب کمپین دادخواهی نمی شود.

فایل پی دی اف پرسش های مطرح شده از آقای حسینعلی کاشانی