بهنام محجوبی قدرت تکلمش را از دست داده؛ بیانیه جمعی از زندانیان بند هشت زندان اوین

جمعی از زندانیان بند هشت زندان اوین در یک بیانیه از وخامت حال بهنام محجوبی از دراویش محبوس در زندان اوین خبر دادند.

۳۶۲

جمعی از زندانیان بند هشت زندان اوین در یک بیانیه از وخامت حال بهنام محجوبی از دراویش محبوس در زندان اوین خبر دادند. آن‌ها گفته‌اند که محجوبی در روزهای اخیر قدرت تکلم خود را از دست داده و خواستار آزادی هر چه سریعتر این زندانی عقیدتی شده‌اند.

بهنام محجوبی از دراویش گنابادی محبوس در زندان اوین است که به تحمل دو سال زندان محکوم شده است. او به بیماری اختلال پانیک دچار است و در شرایطی که پزشکی قانونی نامه عدم تحمل حبس او را صادر کرده مسوولان با آزادی او موافقت نمی‌کنند. محجوبی تا کنون شش ماه از زمان محکومیت خود را سپری کرده است. او چندی پیش  در اعتراض به عدم امکانات پزشکی دست به اعتصاب غذا زد اما مسوولان زندان او را به بیمارستان «امین آباد» که مختص بیماران اعصاب و روان است منتقل کردند و به بهنام بدون هیچ توضیحی داروهایی تزریق شد که مریضی او را تشدید کرد.  او پس از انتقال مجدد به زندان اوین در یک فایل صوتی  روایتی تکان دهنده از شکنجه در بیمارستان روانی «امین آباد» ارائه داد.

جمعی از زندانیان بند هشت زندان اوین حالا با انتشار یک بیانیه نسبت به وضعیت وخیم جسمانی این زندانی عقیدتی ابراز نگرانی کرده‌اند. متن کامل بیانیه درا در زیر می‌خوانید:

«وضعیت جسمانی بهنام محجوبی در طی هفته‌های اخیر وخیم شده است به گونه‌ای که هم‌اکنون ایشان قدرت تکمل خود را از دست داده است. این درویش زندانی پیش‌تر در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود و مسوولان زندان او را به منظور اجبار برای شکستن اعتصاب به بیمارستان «امین آباد» که مخصوص بیماران اعصاب و روان است منتقل کرده بودند. او هم اکنون بیم آن را دارد که  درمانگاه زندان بار دیگر وی را به این بیمارستان منتقل کند و تحت مداوای شوک الکتریکی قرار دهد.

ملت شریف ایران و مجامع حقوق بشری، ما  جمعی از زندانیان بند هشت زندان اوین ضمن محکوم کردن  برخوردهای غیر انسانی با این زندانی عقیدتی و پافشاری بر حفظ حقوق شهروندی او خواهان آزادی هر چه سریعتر ایشان و برخورداری او  از امکانات درمانی مناسب هستیم.»

منبع : ایران وایر