بیانیه انجمن پاسداشت حقوق بشر در خصوص برخورد تبعیض آمیز اتحادیه اروپا با مسئله «حقوق بشر» و تشکیل همایش تجاری با رژیم ایران

۱,۱۱۹

با کمال ناباوری روز دوشنبه اول ماه مارس جلسه مشترک مجمع تجاری اتحادیه اروپا با نظام ضدحقوق بشری ایران به میزبانی و ابتکار دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و متاسفانه قائم مقام رییس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا آقای انریک مورا نیز بعنوان سخنران اصلی این جلسه را افتتاح کرد.

این جلسه که ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۳ دسامبر سال ۲۰۲۰ برگزار گردد در اعتراضی نمایشی به ربایش، گروگانگیری و نهایتا اعدام فراقانونی یک ژورنالیست ایرانی مقیم اروپا به نام آقای روح الله زم که اعتراضهای سراسری بین المللی را در پی داشت، برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده بود.

سوال این است که از زمان اعدام آقای زم چه چیزی درایران تغییر کرده است که مسئولان دستگاه سیاست خارجی اروپا را متقاعد کرده است زمان برای برگزاری چنین جلسه ای فر رسیده است؟

درسال گذشته ایران با اجرای بیش از ۲۵۰ مورد حکم اعدام بیشترین آمار را در سراسرجهان پس از چین به نام خود به ثبت رساند.
نگران کننده تر آنکه ظرف یک ماه ونیم گذشته بیش از چهل و پنج نفر در ایران اعدام شده اند که این بیشترین تعداد اعدام در سراسر جهان تا این لحظه است.
در یکی از این موارد جسد بیجان یک زن بیگناه که با مشاهده حلق آویز شدن شانزده تن دیگر دچار سکته قلبی شده و پیش از اعدام فوت کرده بود، به دار آویخته شده و برای دقایقی بالای دار مانده است.

همچنین در کنار نرخ بالای صدوراحکام اعدام در ایران، متاسفانه اعدامهای فرا قضایی و قتلهای خودسرانه زندانیان عقیدتی در زندانهای ایران همچنان با شدت اجرا می گردد.

در تازه ترین مورد، بدن بیجان یک زندانی عقیدتی به نام آقای بهنام محجوبی که در اثر مسومیت دارویی در بهداری زندان اوین در تهران به«قتل» رسیده بود، به یک بیمارستان خارج از زندان منتقل شده و پس از یک هفته تحت فشار رسانه و پرسشگری افکار عمومی خبر فوت او به خانواده اش اعلام می گردد.

امروز اتحادیه اروپا مجددا تحریم های جدیدی را برعلیه روسیه به دلیل اقدام برای مسموم کردن آقای آلکسی ناولنی که خوشبختانه هنوز زنده است برقرار کرد در حالی که به اقدام رژیم حاکم بر ایران در مسموم کردن آقای بهنام محجوبی در بهداری زندان اوین که برخلاف مورد آقای ناولنی به مرگ این زندانی عقیدتی منجر شد کوچکترین عکس العملی نشان نداده است.

▪️آیا این نشانی از رویکردتبعیض آمیز دوگانه اتحادیه اروپا به موضوع حقوق بشر نیست؟

▪️آیا استانداردهای حقوق بشر برای مناطق مختلف یا نژادها وملیتهای گوناگون با هم فرق دارند؟

این در حالی است که آقای بهنام محجوبی بر اساس نظریه پزشکی قانونی می بایست بعلت بیماری از زندان آزاد می شد.
همانند پرونده اخیر آقای بهنام محجوبی، یک سال پیش، رژیم ایران پس از دو سال حبس خانگی، دکتر نورعلی تابنده، سیاستمدار ورهبر معنوی بیش از هشت میلیون درویش گنابادی را مسموم و درنهایت بقتل رساند.

علاوه بر آن، تاکنون صدها قتل فراقانونی زندانیان عقیدتی در زندانهای ایران که اسامی آنها به مجامع بین المللی اعلام گردیده است با سکوت و مماشات اتحادیه اروپا مواجه شده است.
متاسفانه این سکوت ومماشات، رژیم ایران را در توسعه اقدامات ضد حقوق بشری خود مصمم ترساخته است.
متأسفانه، هیچ یک از این موارد آشکار نقض حقوق بشر، مقامات اتحادیه اروپا را قانع نکرد تا در روابط گسترده خود با رژیم ایران تجدید نظر کنند.در حالی که سرکوب اعتراضات در بلاروس اتحادیه اروپا را وادار به اعمال مجازات های حقوق بشر علیه رژیم حاکم کرده است،در قبال کشتارهای بیشمار در ایران هیچ تحریمی اعمال نشده است.به ویژه ،پس از قتل عام بیش از ۱۵۰۰ نفر، از جمله بیش از صدها کودک و نوجوان در آبان ماه سال ۱۳۹۸، هیچگونه اقدام بشردوستانه ای علیه رژیم ایران انجام نشد.
آیا این مایه شگفتی نیست؟

هم اکنون نیز رژیم ایران بیش ازیک هفته است که دسترسی به اینترنت در استان بلوچستان در قسمت جنوب شرقی ایران را قطع کرده است ودر این سکوت اخبار و اطلاعات، این رژیم مشغول کشتار مردم محروم آن منطقه است. براساس گزارش های دریافت شده تاکنون، ۳۰ تن ازشهروندان ایرانی بلوچ توسط نیروهای امنیتی بقتل رسیده اند.

متأسفانه،این مدار و این سهل انگاری امنیت اروپا را نیز به خطر انداخته است.
آیا اروپایی ها از صدورقرار بازداشت علیه رهبران ایران توسط دادگاه اروپا مطلع هستند؟
در تاریخ ۱۰ آوریل ۱۹۹۷ دادگاه آلمانی مسئول رسیدگی به جنایت «رستوران میکونوس»‌ حکم جلب بین‌المللی برای علی فلاحیان وزیر وقت اطلاعات جمهوری اسلامی صادر کرد همچنین دادگاه حکم داد که ترور «رستوران میکونوس»با اطلاع مستقیم علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی انجام شده‌است.

همچنین در نوامبر ۲۰۰۷ ، اینترپل به نمایندگی از دولت آرژانتین، اسامی شش تن از مقامات رژیم حاکم بر ایران را که در حملات تروریستی د ر آرژانتین نقش داشتد را منتشر کرد. نام آنها در لیست اعلان قرمز اینترپل قرار گرفت.

تاکنون بیش از ۳۰۰ تن از مخالفان رژیم ایران در عملیات های مختلف تروریستی در آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد، دانمارک، بلژیک، ترکیه، رومانی، اتریش، مالت و سوئیس به «قتل» رسیده اند. ده ها پلیس محلی اروپا نیز در این عملیات ها کشته و یا برای همیشه از کار افتاده شده اند. همچنین بیش از هزاران تن از شهروندان بی گناه اروپایی در سایر عملیات های تروریستی مرتبط با رژیم ایران کشته شده اند. در تمام این عملیات ها، سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران نقشی اساسی در تأمین و انتقال پول، نقشه و مواد منفجره مورد نیاز برای انجام این عملیات ها بر عهده داشته اند.

«انجمن پاسداشت حقوق بشر» در تاریخ نهم جولای سال ۲۰۱۸ طی ایمیلی به دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به طرحها و نقشه های رژیم ایران برای انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی در خاک اروپا هشدار داده بود و پیشنهاد کرده بود تا محدودیتهایی نسبت مصونیتهای دیپلماتیک نمایندگی های نظام جمهوری اسلامی ایران در خاک اروپا اعمال گردد ولی متاسفانه این هشدارها جدی گرفته نشد و چند ماه بعد در سپتامبر همان سال یک زوج ایرانی همراه با هشتصد گرم مواد منفجره در بلژیک دستگیر شدند و بعد معلوم شد که پول ومواد منفجره را از یک از دیپلمات ایرانی دریافت کرده اند.

آشکار است که نیروهای سپاه قدس در پوشش کارمند در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف اروپایی و با استفاده از مصونیت های دیپلماتیک اقدام قاچاق اسلحه پول و مواد منفجره به خاک اروپا کرده و امنیت شهروندان اروپایی را به خطر می اندازند.

بدین ترتیب مشاهده می شود که بطور کلی بیشتر مقامات رژیم حاکم بر ایران در حقیقت گروهی راهزن و قانون شکن هستند که از تمامی ظرفیتها و امکاناتی که در نظام بین الملل برای توسعه همکاری و پیشرفت میان ملتها پیش بینی شده است، در جهت انجام کارهای خلاف قانون استفاده می کنند.

سرنگونی عمدی هواپیمای پرواز ۷۵۲ خطوط هواپیمایی اوکراین با دو موشک زمین به هوا و قتل ۱۷۶ سرنشین بیگناه این هواپیما تنها یکی از هزاران هزار جنایت رژیم حاکم بر ایران در سطح بین المللی است.

گروگانگیری هزار نفر اتباع خارجی و شهروندان دو تابعیتی برای اخاذی از دولتهای اروپایی از دیگر اعمال خلاف باند تبهکار حاکم بر ایران می باشد.

▪️شاید برخی از برگزار کنندگان این همایش که در صفحات خود از حقوق زنان و کودکان دفاع می کنند نمی دانند که در ایران برقراری روابط جنسی با کودکان قانونی بوده و از حمایتهای دولتی نیز برخوردار است؟

▪️آیا برگزار کنندگان این همایش می دانند که زنان زیادی در ایران فقط بدلیل نپوشاندن موهایشان به دهها سال زندان محکوم شده اند؟

▪️اروپاییان چگونه می خواهند با ایران روابط تجاری داشته باشند در حالی که کاملاً آگاه هستند که رژیم ایران رسماً به پولشویی مشغول است؟

▪️آیا مردم اروپا می دانند که رهبران ایران از امضای پیمان «ای . اف . تی . اف» خودداری می کنند و بهمین علت ایران در لیست سیاه این سازمان قرار دارد؟

اقتصاد ایران که بطور کامل توسط نیروهای شبه نظامی بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قبضه شده است، شدیدا آلوده به پولشویی است و بهمین علت دولت ایران از امضای پیمان شفافیت سرباز می زند تا بتواند آزادانه و براحتی درآمدهای حاصل از قاچاق و پولشویی را به گروههای نیابتی خود در خاورمیانه و نیز «هسته های نهفته» تروریستی خود در سراسر جهان و بویژه در اروپا تزریق نماید.

بدین ترتیب هرگونه دادوستد با رژیم ایران به منزله دادوستد با گروههای شبه نظامی و تروریستی است و به افزایش عملیات های تروریستی و ضد بشری در داخل و خارج از ایران منجر می شود.

با توجه به واقعیات فوق «انجمن پاسداشت حقوق بشر» برگزاری هر گونه جلسه اقتصادی مشترک با ایران را محکوم می کند و یاد آور می شود برگزاری اینگونه جلسات رژیم حاکم بر ایران را به انجام اقدامات ضد حقوق بشری تشویق کرده، نهایتا موجب افزایش هرچه بیشتر درد و رنج مردم ایران می گردد.

«انجمن پاسداشت حقوق بشر» همچنین بار دیگر توجه تمامی جهانیان را به این واقعیت غیرقابل انکار جلب می کند که تنها راه مقابله با هنجارشکنی های رژیم حاکم بر ایران، قراردادن موضوع حقوق بشر بعنوان محور مرکزی در تعامل با رژیم ایران است که موجب می شود این معضل لاینحل در داخل ایران حل شود.