نامه آقای افشین ساجدی به آقای مهندس علیرضا جذبی

۶۴۶

چندی پیش پیامهای پیاپی صوتی توسط فرشید محجوبی در قسمت پیامهای خصوصی آقای دکتر دادرش فتحی پزشک متخصص و از اعضا کمیته حقیقت یاب کمپین دادخواهی دکتر نورعلی تابنده ارسال شد.

این پیامهای صوتی از سوی فرشید محجوبی فرزند یکی از مشایخ گنابادیه بنام اقای سیدمرتضی محجوبی ملقب به رشیدعلی حاوی الفاظ رکیک و زننده و موارد توهین آمیز و تهدید به قتل و ترور بود.

در پی آن جنابان آقای دکتر دادرش فتحی و افشین ساجدی نامه ای به آقای سیدمرتضی محجوبی شیخ گنابادی نوشته و از وی خواستند تا مواضعش را در قبال هتاکی ها و کاربرد الفاظ رکیک و فحاشی های ناموسی اعلام دارد.

آقای سیدمرتضی محجوبی نه تنها تاکنون این درخواستها را بی جواب گذاشته که در اقدامی تأسف بار فرشید محجوی با انتشار دو پست اینستاگرامی نه تنها از فحاشی و هتاکی هایش عذرخواهی نکرد بلکه به تبعیت از آقای مهندس علیرضا جذبی و به واسطه ارادت به وی خود را مجاز دانست که اگر باز هم لازم بداند به فحاشی و هتاکی ادامه خواهد داد و اکیدا اصرار ورزید که این اقدامات را به خاطر ارادتمندی به اقای مهندس جذبی انجام می دهد.

آقای افشین ساجدی اینبار با نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به آقای مهندس علیرضا جذبی خواستار رسیدگی وی به فحاشی ارادتمندانشان به خود و دیگر اعضا کمیته حقیقت یاب کمپین دادخواهی دکتر نورعلی تابنده شده اند.

متن این نامه با امضاء آقای افشین ساجدی به شرح زیر است:

جناب اقای مهندس علیرضا جذبی
رئیس محترم فقرای گنابادی.
با سلام
متاسفانه به نظر می رسد در طول این دو سال ونیمی که جناب آقای دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه قطب جلیل القدر سلسله نعمت الهی گنابادی ما را ترک کرده اند، همزمان بسیاری از ارزشهای فقری و معیار های درویشی که حاصل خون دل خوردن های اقطاب جلیل القدر این سلسله جلیله بوده نیز در حال رخت بر بستن از سلسله نعمت اللهی گنابادی بوده به نحوی که حتی عام ترین و ابتدایی ترین اصول اخلاقی و انسانی نظیر عفت کلام وشرم حضور به راحتی از سوی برخی که ادعای ولایتمداری دارند زیر پا گذاشته شده و در مجموع ضدارزشهایی نظیر انحطاط، فساد و آلودگی کلامی غیر قابل باور بر مناسبات این سلسله حاکم گردیده است.

در این راستا اگرچه دیرزمانی است که فحاشی، تهدید و ارعاب، سکه رایج در میان افرادی شده که ادعای هواداری حضرتعالی را دارند ظاهرا با شما یا نمایندگان جنابعالی تجدیدبیعت کرده اند.

در تازه ترین مورد چندی پیش فرزند یکی از مشایخ حضرتعالی طی یک فایل صوتی، رکیک ترین الفاظ و فحاشی را نثار اینجانب و خانواده و دوستانم کرده است.

این فحاشی ها و تهدیدها در حالی به اینجانب و خانواده و دوستانم ابراز شده است که اینجانب تاکنون در هیچ یک از گفته ها و نوشته هایم کوچکترین طرفیتی با ایشان و والد و نیز سایر اعضای خانواده ایشان نداشته ام و ظاهرا بهانه ایشان برای این فحاشی های شرم آور و تهدیدات مذبوحانه عدم تجدید بیعت اینجانب با حضرتعالی بوده است.

یادآور می شود فحاشی های ایشان چون به اصطلاح «ناموسی» بوده و شامل نسبت دادن نسبتهای ناروا به اشخاص ثالث و غیرمرتبط بوده است برابر مواد ۲۵۵ و نیز ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مصداق «قذف» می باشد و اگر ایشان نتواند نسبتهای ادعایی خود را در دادگاه ثابت کند برابر قانون مستوجب حد قذف است.

براین اساس اینجانب نامه ای سرگشاده خدمت پدر ایشان که یکی از مشایخ شما می شود منتشر کرده شرح ماوقع را بیان کردم و با توجه به اینکه براساس موازین قانونی و معیارهای شرعی از بابت ارتکاب فرزند ایشان به فعل حرام و مجرمانه حق اینجانب تضییع گردیده است اینجانب مطابق حق شرعی و قانونی خود خواهان اعاده حیثیت از طریق عذر خواهی یا مجازات گردیدم.

متاسفانه شیخ شما حب فرزند بزهکار را بر احقاق حق قانونی و شرعی طرف مظلوم برگزید و نامه دادخواهی اینجانب را بی جواب گذاشت و متعاقبا اینجانب ناچار شدم مصدع اوقات جنابعالی شده شکواییه خودم را خطاب به سرکار منتشر کنم.

از انجا که بر اساس آیه های نورانی قرآن کریم و به گواهی اساتید تعلیم و تربیت و تصدیق ارباب معرفت ، اصولا هر برنامه تربیتی ابتدائا از فرزندان و خویشان آغاز می گردد بدیهی است بروز چنین رفتاری زشت و خجالت آوری از فرزند شیخ و پافشاری های ممتد وی بر خطاهای مکرر و خودداری شیخ از اصلاح فساد فرزندش نشانه ای غیر قابل انکار از ناکامی شخصی است که از سوی شما به قبول بیعت طالبان و تربیت و تزکیه سالکان گماشته شده است.

این باور از آنجا تقویت می گردد که اشخاص متعددی در فضای مجازی با ادعای مریدی شیخ شما شنیع ترین الفاظ را در در ادبیات خود بکار می برند!

براستی آیا این فحاشی ها بخشی از برنامه سلوکی سلسله نعمت اللهی گنابادی است؟

دردآور آنجاست که این بزهکاران این فحاشی و تهدیدات را به نام حمایت از شما انجام می دهند!

آیا ایشان از جانب شما ماموریتی داشته است؟ یا اینکه د رحال سواستفاده از نام شما و سلسله نعمت اللهی گنابادی است؟

آیا در سلسله نعمت اللهی گنابادی تجدید بیعت با شما اجباری است؟

یاد آور می شود اشخاص دیگری نیز ظاهرا به نام شما و به بهانه حمایت از حضرتعالی به کسانی که تجدید نکرده اند فحاشی کرده و آنها را «زنازاده» می نامند و همانگونه که اشاره شد ایراد نسبت ناروا به نحوی که نتواند اثبات شود مصداق «قذف» بوده که برابر قانون مستوجب مجازات شلاق می باشد.

برابر ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مجازات فحاشی عادی ۷۴  ضربه شلاق و برابر مواد ۲۵۱ تا ۲۵۷ همان قانون مجازات «قذف» یعنی فحاشی ناموسی که همان ایراد نسبت نارواست ۸۰ ضربه شلاق می باشد و نظر به اینکه فرزند بزه کار شیخ شما، هم فحاشی کرده و هم نسبت ناروا به اقوام نسبی اینجانب وارده کرده است قطعا در یک دادگاه بیطرف به هردو مجازات محکوم می گردد.

یاداور می شود هریک از شاکیان اگر شکایت جداگانه تسلیم مراجع قضایی نمایند مجازات های متعدد در خصوص بزهکار اجراء می گردد.

اینجانب بار دیگر بر خواسته مشروع و قانونی خود دائر بر لزوم عذر خواهی رسمی فرزند خاطی شیخ تاکید می کنم و بار دیگر یاد آور می شوم که این فحاشی ها و این تهدیدات همگی با تمسک و توسل به نام ولقب شما یعنی ثابتعلیشاه انجام گرفته است.

بنابراین تقاضا دارم جهت جلوگیری از تکرار این قبیل ناهنجاریهای ضداخلاق فقری، نظر صریح خود را در خصوص این فحاشی ها و تهدیدات رسما و علنا بیان فرمایید.

با توجه به تاکیدات مکرر شما بر لزوم پایبندی به شرع و قانون ، رجاء واثق دارم که حضرتعالی از کنار این بی عفتی به راحتی عبور نمی کنید و قطعا به بزهکار امر می فرمایید تا با انتشار عذر خواهی رسمی طی یک فایل صوتی ، بزه دیدگان را از اعاده حیثیت از طریق روشنگری بسیار گسترده در دادگاه افکار عمومی با تکیه به دلایل ‌متقن و فایلهای صوتی آکنده از فحاشی با صدای «شیخزاده» مورد اشاره، منصرف نماید.

اعلام موضع شما بر علیه چنین حرکاتی قطعا نشانه ای مثبت و امیدبخش از ادامه حیات معنوی در سلسله نعمت اللهی گنابادی است.

والامر الیکم
با تقدیم احترامات فائقه
افشین ساجدی

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par afshin sajedi (@afshin.sajedi)

بیشتر خوانیم : 

دشنامگویی و دشمن انگاری دو ابزار حاکمیت برای اضمحلال درویشی

کفتار ها چرا زوزه می کشند؟