کمپین حمایت از بهنام محجوبی؛ «برادر دربندمان را آزاد کنید»

۱,۱۱۱

اختصاصی اینفوصوفی – جمعی از دراویش گنابادی در حمایت از بهنام محجوبی نظام آبادی درویش گنابادی زندانی اقدام به برپایی کمپین حمایتی از هم مسلکان خویش کردند.

دراویش گنابادی شرکت کننده در این کارزار اعلام کرده اند که در صورت تداوم اجحاف حقوق این درویش زندانی و دیگر دراویش زندانی در زندانهای کشور دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

شامگاه جمعه ۹ آبمانماه ۱٣۹۹ گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام  خواستار آزادی بهنام محجوبی این زندانی سیاسی-عقیدتی شدند.

بهنام محجوبی اخیرا در اقدامی غیرقانونی از زندان اوین به مرکز درمان بیماران روانی امین آباد منتقل شده و از ارائه خدمات پزشکی محروم است.

وی اخیرا در تماسی که از این مرکز با خانواده خود داشته؛ گفته در اعتراض به شرایط نگهداری و عدم دسترسی‌اش به خدمات پزشکی دست به اعتصاب غذا زده است.

آقای محجوبی از انواع و اقسام شکنجه های جسمی و روحی و روانی در این مرکز درمانی بر روی بیماران، بویژه خودش گفته است.

صالحه حسینی، همسر بهنام محجوبی، بارها نسبت به وضعیت سلامت جسمی و روحی همسرش ابراز نگرانی کرده است و با بیان اینکه آقای محجوبی تحمل شرایط حبس را ندارد؛ یادآور شده است که مسئولیت جان همسرش با «جمهوری اسلامی» است.

حمید قره گُزلو فعال حقوق بشر و نماینده انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در مصاحبه ای از شرکت خود در کنفرانس های هفتگی با مقامات  کمیسیونِ ایالات متحده آمریکا در امور آزادی ادیان بین المللی  خبر داد و گفت : «گزارشی از موارد نقض عدیده حقوق بشر و بویژه تنوعهای قومی – عقیدتی خاصّه دراویش گنابادی را بطور هفتگی تقدیم این کمیسیون می کند.»

حمید قره گُزلو و دیگر حقوقدانان انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر با فعالیت های گسترده از جمله انتشار گزارشهای جامع حقوق بشری، شرکت در کنفرانس های سایبری (وبینار) ، بیانیه ها و اخطاریه ها و اطلاعرسانی – آگاهسازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی مراتب ابراز نگرانی خود نسبت به نقض حقوق بشر در ایران و نقض مستمر حقوق دارویش گنابادی را به نهادها، سازمان و مجامع بین المللی حقوق بشری ارائه می دهند و قویاً اقدامات ضدبشری و ضدانسانی حکومت علیه شهروندان در ایران را محکوم می کنند.

انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در واکنش به نقض حقوق دراویش زندانی بالاخص بهنام محجوبی در زندان و رفتارهای ناشایستی که با این درویش زندانی اخیراً در تیمارستان امین آباد می شود ، اطلاعیه «اعلام خطر» صادر کرده و نسبت به عواقب برخورد مقامات مسئول قضایی درمورد وضعیت سلامت جسمی و روحی این زندانی سیاسی – عقیدتی هشدار داده است.

بهنام محجوبی درویش گنابادی زندانی است که در پی وقایع گلستان هفتم به تحمل دو سال حبس محکوم شد.

وی در ابتدای سال ۹۹ در دوران اوج شیوع کرونا برای تحمل دوران حبس به دادگاه فراخوانده و از آنجا راهی زندان اوین گشت.

علی رغم نامه عدم تحمل کیفر از پزشکی قانونی برای آقای محجوبی وی به زندان اوین منتقل شد.

آقای محجوبی به دلیل عدم برخورداری از امکانات پزشکی مناسبت و دسترسی به داروها و تحویل قرص هایش توسط مسئولان زندان، بدواً دچار مشکلات حادّ جسمی شد.

مسئولان زندان در حالی از دادن قرص های تجویزشده توسط پزشک معالج به وی خودداری می کردند که ما به ازاء آن از قرص های بی‌نام و نشان برای درمان وی در زندان استفاده می کردند.

آقای محجوبی در پی وخامت حال از زندان اوین به تیمارستان امین آباد منتقل شد و در آنجا تحت شکنجه های روحی و جسمی جدّی قرار گرفت.

وی در روزهای پایانی تابستان امسال در زندان اوین به ویروس کرونا نیز مبتلا شده است.