چرخ مسیحا و سماع زهره

۷۳۴

اشاره به سه دسته از صوفیان در اشعار حافظ شیرازی: ۱- صوفی‌وش (صوفی‌نما)، ۲- صوفی دجال فعلِ ملحدشکل، ۳- صوفی صومعه عالم قدس (حافظ در معرفی خودش می‌گوید)
ویژگی‌ها و خصایص یک صوفی در اشعار حافظ چیست؟
در این گفتار به تأثیر ارتعاشات (زمزمه، ترنم، نغمه) با فرکانس‌های خاص که بر روی قلب و قالب ایجاد می‌شود پرداخته خواهد شد؟ انخلاع از کالبد جسمانی چگونه صورت می‌گیرد؟ اسرار ضرب آهنگ‌ها در کلام حضرت شاه نعمت‌الله ولی.
توصیف سماع در بیان مولانا و در اشعار حافظ.
تصوف دو پایه دارد: یک رکن آن مراقبه نشسته با اصول خاصّ است و رکن دیگر سماع دَوَرانی است.

 

 

Voir cette publication sur Instagram

 

اشاره به سه دسته از صوفیان در اشعار حافظ شیرازی: ۱- صوفی‌وش (صوفی‌نما)، ۲- صوفی دجال فعلِ ملحدشکل، ۳- صوفی صومعه عالم قدس (حافظ در معرفی خودش می‌گوید) ویژگی‌ها و خصایص یک صوفی در اشعار حافظ چیست؟ در این گفتار به تأثیر ارتعاشات (زمزمه، ترنم، نغمه) با فرکانس‌های خاص که بر روی قلب و قالب ایجاد می‌شود پرداخته خواهد شد؟ انخلاع از کالبد جسمانی چگونه صورت می‌گیرد؟ اسرار ضرب آهنگ‌ها در کلام حضرت شاه نعمت‌الله ولی. توصیف سماع در بیان مولانا و در اشعار حافظ. تصوف دو پایه دارد: یک رکن آن مراقبه نشسته با اصول خاصّ است و رکن دیگر سماع دَوَرانی است. #چلپیه_مولویه #حضرت_مولانا #قونیه #مثنوی_معنوی #دیوان_شمس #کعبه‌العشاق #حافظ_شیرازی #دکتر_سیدمصطفی_آزمایش #قرآن_مجید #صوفی‌نما #صوفی‌وش #صوفی #سلطان_ولد #سماع_خانه #نمازخانه #سماع #تونل_زمان #مولانا #شاه_نعمت‌الله_ولی #ضرب_آهنگ #حکمت_خسروانی #تصوف #شیخ_احمد_غزالی #مراقبه #سلوک_تن_و_روان #بودا #زرتشت #قوال #اقلیم_هشتم

Une publication partagée par Seyed Mostafa Azmayesh (@seyed.mostafa.azmayesh) le

مجموعه آموزه های دکتر سیدمصطفی آزمایش