مقالات وارده؛ جوسازی و سنگ اندازی برای ممانعت از تحقق اهداف کمپین دادخواهی دکتر تابنده

۱,۰۰۸

مطلب پیشرو تحلیل ارسال شده از سوی یکی از مخاطبان اینفوصوفی است که بطور کامل در اختیار شما خوانندگان محترم قرار می گیرد.

با سلام ؛ دوستان عزیز

عده ای به شدت علیه کمپین دادخواهی دکتر نورعلی تابنده فعال شده و تلاش شبانه روزی می کنند تا طرح پرسش از نمایندگان اربعه افتخاری را به منزله زیر سؤال بردن از عملکرد «بزرگان سلسله» تخطئه کنند.

این در حالی است که نمایندگان اربعه افتخاری هیچیک در هیچ زمان در زمره بزرگان سلسله به شمار نمی رفتند و نمی روند و بنابر فرمایشات دکتر نورعلی تابنده در تاریخ یکم تیرماه ۱٣۹۷ این اشخاص برای انجام امور مشخص و محدودی نمایندگی داشتند تا با مقامات امنیتی-اطلاعاتی-نظامی-انتظامی مذاکره کنند.

بنابراین صِرف نمایندگی در یک امر خاص و محدود نمی توان بر ایشان اطلاق «بزرگان سلسله» را گذاشت.

در عین حال این چهار تن به خوبی می دادند که عملکرد قابل دفاعی ندارند و بهتر بود گوش به امر پیر می نهادند و همان زمان که در عصر چهارشنبه ۲۸ شهریور ۹۷ تاسوعای حسینی دکتر نورعلی تابنده ایشان را در حسینیه حائری عزل نمودند؛ کنار می نشستند.

کاری که نکردند! و سرپیچی از فرمان نمودند و امروز همین سماجت گریبان ایشان را گرفته است.

آنچ بیند آن جوان در آینه
پیر اندر خشت می‌بیند همه

به این ترتیب می بینیم که حتی طرفداران نمایندگان اربعه افتخاری هم به این موضوع اذعان نموده اند که طرح این سوالات و اصولا پرسشگری از این آقایان بشدت موقعیت این افراد را در افکار عمومی و انظار دراویش زیر سؤال برده است.

به این ترتیب شاهدیم در برابر سیل بنیان کن پرسشهای مطرح شده از سوی ارادتمندان و علاقه مندان به دکتر نورعلی تابنده فارغ از هرگونه حزب و گروه و تفکری، افکارعمومی را بشدت فعال کرده و اشخاص بسیاری با علاقه به کمپین دادخواهی دکتر نورعلی تابنده پیوسته اند.

البته نگرانی از هرچه گسترده تر شدن این مطالبه عمومی عده ای را بر آن داشته تلاش کنند با برچسب زنی طرح پرسشهای مشروع و قانونی و حقوقی از نمایندگان اربعه افتخاری را تعبیر به «شبهه افکنی» کرده و کمپین دادخواهی دکتر تابنده را به “پیراهن عثمان” تشبیه کرده و اعضا آن را به عایشه تمثیل نمایند!

ذکر این نکته ضروری است که برچسب زنی و زدن چنین اتهاماتی از ناتوانی آقایان اربعه افتخاری در عدم پاسخگویی در برابر سوالات بیشمار ارادتمندان، علاقه مندان و مریدان دکتر نورعلی تابنده حکایت دارد.

عجز و ناتوانی از عدم پاسخگویی در برابر افکار عمومی، نمایندگان و طرفدارانشان را بر آن داشته تا ضمن فرار از پاسخگویی دست به ضدحمله و مقابله با اصل و اساس «دادخواهی» که یک حق و مطالبه عمومی است بزنند.

باید خاطر نشان کرد ، شبهه افکنی و ایجاد تردید نسبت به اهداف کمپین دادخواهی برای ایشان امری دشوار بلکه ناممکن شده است.

چرا که شفافیت در بیان اهداف این مطالبه برحق جایی برای شبهه افکنی و تردید در اذهان حامیان و اعضا آن باقی نمی گذارد.

این کمپین از بدو آغاز به فعالیتِ رسمی با شفافسازی، آگاهی رسانی از طریق صدور فراخوان، بیانیه ها و اطلاعیه ها و مجموعه ای از ویدئوهای تصویری روشنگرانه برای ارائه گزارش کار خود از طریق پوشش وسیع اخبارِ نحوه پیشبرد فعالیتها و با حمایت های بیدریغ مخاطبان بدون تیغ سانسور تمامی فتنه ها را در نطفه خفه کرد.

این کمپین یک مطالبه عمومی و دادخواهی است که پرسشگر است و فقط سؤال می کند و در انتظار پاسخگو کردن نمایندگان اربعه افتخاری و جملگی کسانی است که در کتمان حقیقتِ منجر به درگذشت مشکوک و ناگهانی دکتر تابنده مستقیم یا غیرمستقیم دست داشته اند است.

هیچ مطالبه ای غیر از دادخواهی دکتر نورعلی تابنده برای کشف حقیقت ندارد.

حامیان و اعضا این کمپین بجز کشف حقیقت نه چیزی برای خود و منافع شخصی می خواهند و نه چیزی از دست می دهند.

اهداف این کمپین در تضاد کامل بر شخص گرایی و بالابردن یا پایین کشیدن شخص یا اشخاصی است.

این کمپین می خواهد کسانی را پاسخگو کند که با سرپیچی از دستور صریح دکتر تابنده نمایندگی و مسئولیتی را پذیرفتند که در برابر آن عاجز از پاسخگویی هستند.

کمپین دادخواهی ربطی به مناسبات درون سلسله ای و درویشی ندارد. به این ترتیب چماق عزل، برائت، طرد و نصب شدن بر بالای سر آن نیست.

حامیان این کمپین فارغ از مناسبات درون سلسله ای بعنوان یک انسان آزادِ حق طلب و شهروند متعهد و مسئول بر اساس آموزه های دکتر تابنده می توانند به این کمپین بپیوندند. از اینرو مقابله با کمپین دادخواهی به امری دشوار و ناممکن برای آقایان نمایندگان اربعه و حامیان و هوادارانشان مبدل گشته است.

به این ترتیب است که می بینیم به ابزاری نظیر جوسازی و ایجاد فضای مسموم و تهمت پراکنی روی آورده اند. یا از طریق اشخاصی در درون مناسبات درویشی تلاش می کنند تا بر سر تحقق اهداف این کمپین سنگ اندازی کنند.

برقراری تماس تلفنی چهره هایی مشخص در درون مناسبات طریقتی با برخی از دراویش گنابادی نیز یکی دیگر از شگردها و ابزار ناکارآمد این مانع تراشی ها بر سر راه اهداف این کمپین است.

نمایندگان اربعه افتخاری و حامیانشان سعی می کنند از تمامی این گزینه ها بهره برده تا بتوانند اشخاص یا گروهها را از پیوستن به کمپین دادخواهی دکتر تابنده منصرف کنند.

تماس تلفنی و یا حضور برخی از چهره های منتسب به درویشی خانه به خانه از تلاش نمایندگان اربعه افتخاری برای ممانعت از پیوستن اشخاص و مشارکت در این مطالبه عمومی حکایت دارد.

این عده بشدت در تلاشند تا گروهی را بر آن دارند تا علیه کمپین دادخواهی موضعگیری کرده و در این راه از درخواست انتشار افترانامه، هجونامه و فحشنامه نیز دریغ نکرده اند.

مشاهده کامنت هایی با فحاشی و تهمت به اعضا و حامیان کمپین در پستهای اطلاعرسانی حاکی از تلاش گسترده نمایندگان اربعه افتخاری و حامیان و طرفدارانشان برای فرار از پاسخگویی است.

اینفوصوفی افتخار آن را دارد تا با هماهنگی و بنا به درخواست و با موافقت نگارنده ، مطالب، اسناد، شواهد و مقالاتی که برای ما ارسال می شود را منتشر نماید.

منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات همراهان و یاران گرامی هستیم.

مقاله ای که از نظر گذشت یکی از مقالات دریافت شده از مخاطبان محترم اینفوصوفی است که برای بخش تماس با ما ارسال شده است.

 نظرات طرح شده در این یادداشت الزاماً بازتاب دیدگاه اینفوصوفی نیست.