جوابیه به نامۀ سرگشاده «اندر احوال کمپین دادخواهی»؛ چرا جای علت و معلول را باهم عوض می کنید

۱۰۲

اخیرا نامۀ سرگشاده ای با عنوان “اندر احوال کمپین دادخواهی” خطاب به مربی جلیل القدر جناب آقای دکتر آزمایش منتشر شده که مملو از سفسطه و مغالطه است و پاسخی به شرح زیر خطاب به نویسنده (با امضای “ع- الف”) /یا نویسندگان این نوشتار میطلبد:

آقا یا خانم “ع- الف”، این که اصولا اوضاع اسف بار فعلی را می توان با هزار و چهارصد سال پیش مقایسه کرد یا خیر امری است که باید جداگانه به آن پرداخته شود ولی چون خودتان اصرار دارید ما هم با ادبیاتی  که شما برگزیده اید  سخن می گوییم.

همانگونه که خودتان هم تصریح کرده اید مقایسه مولای معظم با جناب عثمان کاملا اشتباه و سفسطه آمیز است.

خودشان هم مطابق آنچه که شما نوشته اید هرگز خودشان را با جناب عثمان بن عفان مقایسه نکرده اند بلکه به سخن جناب عثمان بن عفان استناد کرده اند که سخن حقی بوده است و سخن حق را هم همیشه میشود گفت و پذیرفت.

پس اگر مولای معظم را با جناب عثمان بن عفان نمی توان مقایسه کرد باید با چه کسی مقایسه کرد ؟

البته خودشان – مطابق نقل شما – پاسخ را داده اند :

ولایت طریقت ادامه ولایت امامت است که از طریق شیخ جنید بغدادی به اقطاب خلف منتقل شده و از این لحاظ  اقطاب وارث ولایت ائمه علیهم السلام هستند بنابراین اگر می خواهید مقایسه ای انجام دهید باید اقطاب را با ائمه مقایسه کنید همانگونه که ائمه فرموده اند “ما منا الا قتیلاً او مسموماً ” بیشتر اقطاب نیز حداقل از زمان جناب آقای سطانعلیشاه یا مسموم شدند و یا به قتل رسیده اند.

حال اگر فرمایش مولای معظم را بپذیریم که اقطاب جانشین ائمه می باشند پس جانشنین معاویه و بنی امیه چه کسانی هستند؟

پاسخ روشن است جانشینان معاویه و بنی امیه همان دجالانی هستند که اعمال و افعال بنی امیه را در هر زمان اجرا می کنند  و مردان خدا را یا مسموم می کنند یا به قتل می رسانند.

براین اساس اگر قرار است مقایسه ای صورت پذیرد باید مولای درویشان را با حسین علی علیه السلام مقایسه کرد که حاضر نشد  با یزید زمان بیعت کند و لاجرم با بی وفایی اهل کوفه به سرنوشت حسین علیه السلام دچار شد و گلوی مبارکش را بریدند.

در خصوص خونخواهی نامیدن کارازار دادخواهی ما ، باید خاطر نشان کرد  ارسال چند سوال توسط برخی از پیروان قطب پیشین سلسله و درخواست شفاف سازی از نمایندگانی که بر خلاف میل قطب سلسله ، باصدور اعلامیه ای خودشان، خودشان را پس از عزل شدن توسط قطب سلسله در تاسوعای سال ۱۳۹۷ در حسینیه حائری مجددا به سلسله تحمیل کرده  و از این طریق پیشاپیش مسئولیت قانونی تمامی وقایع پیش آمده بر عهده گرفته اند را  نمی توان خونخواهی نام نهاد ولی این واقعیت غیر قابل انکار که  شما و دوستانتان این همه اصرار دارید تا این چند سوال ساده به حساب خونخواهی گذاشته شود ، موید آن است که قطعاً “خون”ی در کار بوده است که باعث نگرانی دوستان پرده نشین شما شده است. 

فاجعه از پیش برنامه ریزی شده گلستان هفتم ، بر خلاف آنچه که شما سعی در جلوه دادن آن دارید ، یک حادثۀ غم انگیز نبود بلکه جنایتی بود از پیش برنامه ریزی شده و  مصوب در شورای عالی امنیت ملی و  عالی ترین سطوح رهبری و در ادامه جنایتهای ضد بشری نظام حاکم بر ایران که با هدف حکومتی کردن تصوف و تلاش جهت واداشتن ولی زمان به دستبوسی معاویه و یزید زمان شکل گرفت و در نهایت قساوت به اجراء در آمد.

حال تکلیف شیعیان واقعی در برابر توطئه قتل مولایشان چیست؟

همراهی با ظالم یا ایستادگی در برابر ستمگر؟

آیا شما هیچگاه رساله شریفه پند صالح را نخوانده اید؟

آیا در آن نگاشته نشده که مومن باید دشمن ستمگری باشد؟

چه ستمی بالاتر از حبس ناجوانمردانه ولی خدا؟

راستی چرا شیوۀ شما و امثال شما همیشه بر عکس شیوۀ اقطاب سلسله میباشد؟

چرا آن هنگام که مولای معظم حضرت آقای مجذوبعلشاه سکوت نکردند و نهایتاً سوراخ کردن گلوی مبارکشان موجب  تحمیل سکوت  به ایشان گردید  شما خاموش ماندید، ولی اکنون که قطب سلسله خودش سکوت کرده  و به پیروان طریقت گنابادی دستور به بستن پوزبند میدهند شما به زبان درآمده اید؟! عجبا …!

ایا خودتان احساس تکلیف می کنید؟!

پس چرا این احساس تکلیف را در زمان مولای معظم نداشتید و آن موقع سکوت کرده بودید؟

چرا به دو سال حبس غیر قانونی ایشان اعتراض نکردید؟

چرا اکنون از شیوه قطب سلسله یعنی سکوت عدول کرده اید؟

یا نکند مجری اوامر و منویات مراجع دیگری هستید؟

اگر شما «سرخود» احساس تکلیف می کنید ما هم سرخود احساس تکلیف می کنیم. اگر شما از کسی یا جایی ماموریتی دارید بفرمایید تا ما هم بدانیم.

آیا جناب آقای جذبی قطب سلسله به شما ماموریتی داده اند؟ آیا شما شیخ مخفی یا مجاز مخفی هستید؟ مگر ایشان فرمایشی کرده اند که نطق شما هم باز شده است؟

در جایی دیگر از نامه تان نوشته اید که فعالیتهای سیاسی مربی جلیل القدر جناب  دکتر آزمایش موجب فشار بر سلسله شده است.

به این می گویند دادن آدرس غلط برای منحرف کردن خواننده و کشاندن او  به  جاده خاکی!

برای این که خواننده شما بتواند دوباره به جاده اصلی بازگردد، ذیلا فهرستی از جنایتهای نظام جموری اسلامی ایران در قبال دروایش صلح طلب خدمتتان ارائه می گردد که امید است طولانی بودن آن باعث ملال خاطر نشود. 

بسیار سپاسگزار خواهم بود اگر بفرمایید کدامیک از این جنایتها معلول فعالیتهای مربی جلیل القدر جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟  

۱ – فروردین سال ۱۳۵۸

 تلاش امام جمعه گناباد مدنی گنابادی برای دستگیری و یا کشتن قطب دراویش گنابادی

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟!

۲- عاشورای سال ۱۳۵۸

در آتش سوخته شدن کامل حسینیه مشیرالسلطنه امیرسلیمانی. (این حسینیه در سال ۱۳۶۱ تجدید بنا قرارگرفت و تا اول اسفند ۱۳۹۶ محل برگزاری مجالس دراویش گنابادی بود).

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۳- مرداد ۱۳۶۹

دستگیری جناب آقای مردانی در اصفهان و اعمال شکنجه نسبت به فرزند ایشان محمود که منجر به نقص مادام العمر در کمر و گردن وی شد

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟!

۴ – ۲۳ بهمن ۱۳۸۴

حمله به حسینه شریعت در قم

به آتش کشیدن حسینه و سوزاندن چند هزار جلد کلام الله مجید در آتش

تخریب کامل بقایای بجا مانده از حسینیه با بلدوزر و تبدیل آن به پارکینگ خود رو ظرف یک شب!

ضرب و شتم منجر به عضو صدها درویش بیگناه و استفاده از گاز شیمیایی که منجر به بیماری بسیاری از دراویش گردید

دستگیری بیش از دو هزار تن از دراویش

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟!

۵ – ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶

دستگیری قطب دراویش در بیدخت و اعمال شکنجه از طریق ممانعت از قضای حاجت و نفی بلد مادام العمر ایشان. ماجرایی که به فوت بسیار مشکوک مرحوم جناب آقای دکتر نعمت الله تابنده برادر کوچکتر حضرت آقای مجذوبعلیشاه در خراسان منتهی شد.

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟!

۶ – ۱۹ آبان ۱۳۸۶

حمله یک تیپ کامل نیروهای امنیتی لباس شخصی به استعداد هفتصد نفر به ریاست عبدالرحیم بیرانوند و علی کشوری به حسینه بروجرد و تخریب کامل این حسینیه.

در جریان این حمله وحشیانه بیش از پنچاه درویش بشدت زخمی شده و حدود ششصد تن نیز بازداشت شدند.

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟!

۷ – ۸ آذر ۱۳۸۶

حمله به حسینه درود و تعطیلی آن و دستگیری دهها درویش حاضر در حسینیه

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟!

۸ – ۱۲ آذر۱۳۸۶

ورود چند مامور امنیتی به مزار سلطانی و هتک حرمت این حسینیه و  تهدید به تعطیلی مزار سلطانی و حذف نام بیدخت و گناباد از فهرست  امکنه زیارتی استان خراسان

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۹ – ۲۳ اسفند ۱۳۸۶

حمله لباس شخصی ها به حسینه کرج و مقاومت شدید دراویش که منجر به پس زدن حمله لباس شخصی ها گردید

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۰ – ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷

حمله نیروهای سپاه پاسداران با  دو عدد کوکتل مولوتوف! به محل برگزاری مجلس دراویش در امیدیه

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۱- ۱۲ خرداد ۱۳۷۸

تهاجم نیروهای امنیتی  به حسینیه همدان و تخریب سقف این حسینه

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۲  – ۴ تیرماه ۱۳۸۷

حمله با یک فقره کوکتل مولوتوف به مجلس اهواز و مجروح شدن یک درویش با چاقو

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۳ – ۱۱ تیرماه ۱۳۸۷

منزل آقای جوادی مجلس دار چرمهین توسط بلدوزر با خاک یکسان شد

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۴ – ۱۹ آذر ۱۳۸۷

تعطیلی مجلس جزیره کیش و دستگیری دو درویش

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۵ – ۳۰ بهمن ۱۳۸۷

. حملهشبانه  بیش از چهار صد تن از نیروهای امنیتی  به محلبرگزاری مجالس فقری در مزار شیخ اسدالله ایزدگشسب درویش ناصر علی از مشایخ سلسله نعمت اللهی گنابادی و هتک حرمت این مزار مقدس واقع در تخت فولاد أصفهان که جزء آثار تاریخی ثبت شده در میراث فرهنگی بود  و تخریب کامل ساختمان این محل با بلدوزر در نیمه شب همه دراویشی که جهت حفاظت از مزار درویش ناصر علی در محل حاضر شده بودن با چماق و باتوم  مورد ضرب شتم شدید  قرار گرفته و سپس دستگیر شدند.

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۶ – ۹ شهریور ۱۳۸۸

غارت مزار مقدس مشتاقعلیشاه کرمانی توسط نیروهای لباس شخصی در شهر کرمان تمامی أموال مزار مقدس غارت شد تمامی تابلو ها اشعار فرشها قالیچه ها و سایر اشیاء نفیس توسط عوامل امنیتی به سرقت رفت

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۷ – ۲۶ دیماه ۱۳۸۸

تعطیلی مراکز آموزشی سلسله گنابادی در کرج و مصادره ساختمان که ملک شخصی بود

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۸ – بهمن ماه ۱۳۸۹

حمله مجدد به محل برگزاری مجالس درویشی در خرابه های تخت فولاد أصفهان

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۱۹ – ۱۳ شهریور ۱۳۹۰

حمله بیرحمانه نیروهای لباس شخصی و بسیجی به دراویش شهرستان کوار و به شهادت رساندن مهندس وحید بنانی از دراویش گنابادی با شلیک مستقیم گلوله نیروهی بسیجی و مجروح کردن بسیاری از دراویش و دستگیر تعدادکثیری از آنها

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۲۰ – ۲۹ دی ۱۳۹۱

حمله نیروهای لباس شخصی به محل برگزاری مجالس فقری در شهر کرد و از بین بردن چادر و تلاش برای تخریب ساختمان بطور شبانه که با عکس العمل بموقع دراویش و گردهمایی همزمان بیش از چهارهزار تن از دراویش در شب واقعه نیروهای امنیتی محل را ترک کردند.

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

۲۱ – ۲۴ آبان ۱۳۹۲

حمله نیروهای موسوم به گروه فاطمیون در شهر خرمشهر به دراویش این شهر

آیا این بخاطر فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟! 

اگر با این لیست بلند بالا موجب کسالت شما شدم عذر خواهی می کنم ولی این همه  مصیبتهایی نیست که از سوی یک نظام بشر ستیز به صلح دوست ترین مردم روی زمین تحمیل شده است، ادامه زنجیره ای این جنایتها به آن فاجعه نهایی منجر شد.

تمامی این تهاجمات با اطلاع بلکه اشاره عالی ترین سطوح مدیریت نظام حاکم برایران بوده است.

 در برابر نظامی که اینچنین به شهروندان خود حمله می کند چه باید کرد؟

مگر جناب آقای دکتر نورعلی تابنده نفرمودند دفاع واجب است و ما در دفاع مانند سنگ خارا هستیم؟

آیا فعالیتهای جناب آقای دکتر سید مصطفی آزمایش برای دفاع در برابر این تهاجمات نبوده است؟

براستی کدام یک از این تهاجمات نتیجه فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش بوده است؟ آیا غیر از این است که فعالیتهای جناب آقای دکتر آزمایش به منظور توقف این حملات بوده است؟

چرا جای علت و معلول را باهم عوض می کنید؟

البته در نظامی که همیشه قربانی را مقصر می داند طبیعی است که  جوانمردانی همچون جناب  آقای حاج دکتر نورعلی تابنده مجذوبعیشاه  و جناب آقای دکتر سیدمصطفی آزمایش  مربی جلیل القدر مورد سرزنش قرار گیرند و فعالیتهای ستم ستیزانه آنها به فعالیتهای سیاسی تعبیر گردد و از سوی دیگر دلالانی که به طمع ملک ری مولای خود و تمامی آرمانهای والای تصوف را به ثمن بخس به حکومت ظالم واگذار کرده اند مورد ستایش و تقدیر قرار گیرند!

شما اگر سرسوزنی برای منویات جناب آقای دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه ارزش قائل بودید به وصیت منتسب به ایشان در خصوص تعیین جانشین توجه می کردید و در می یافتید که تکلیف بیعت با جانشین ایشان فقط و فقط برای مشایخ مقرر شده است و لا غیر و آنگاه بجای استنطاق از مربی جلیل القدر بخاطر بیعت نکردن ، به بیعت کردن خودتان فکر می کردید و از خود می پرسیدید که آیا واقعاْ به وصیت مولای معظم عمل کرده اید یا خیر؟

بسیار مایه تاسف است که نظام جمهوری اسلامی در این واپسین روزهای حیات خویش برای  نجات از سرنوشت محتوم به حکومتی کردن  تصوف روی آورده  و عده ای ورشکسته به تقصیر نیز به طمع دلاری چند به  دلالی این معامله شوم روی آورده اند.

به شما توصیه می شود اگر دین ندارید اقلا آزاد اندیش باشید و  اگر یار نیستید  دست کم بار هم نباشید و اگر نمی خواهید یا نمی توانید از کیان تصوف دفاع کنید،  گوشه ای آرام بگیرید و به استخاره روی آورده و در زیر لحا ف ذکر بگویید اما زخم زبان بر جوانمردان آزاده ای که به ظلم نه! گفتند نزنید و بدانید که

فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما

افشین ساجدی ، تحلیلگر و حقوقدان و عضو کمیته حقیقت یاب کمپین دادخواهی دکتر تابنده 

 

 

Voir cette publication sur Instagram

 

در این گفتار به بررسی ابعاد و جوانب نامه ای می پردازیم که با عنوان «اندر احوالات کمپین دادخواهی و سخنی با آقای دکتر سید مصطفی آزمایش» با امضاء «ع – الف» در شبکه های اجتماعی و در گروههای درویشی دست به دست می شود. این نامه در حقیقت در واکنش به آغاز به فعالیت «کمپین دادخواهی دکتر نورعلی تابنده» توسط یک گروه نگاشته است اگرچه در پایان تنها یک امضاء با نام حروف مخفف به چشم می خورد اما نگارش چنین نامه ای نمی تواند کار یک شخص باشد! هدف از نگارش چنین نامه ای از سوی نگارندگان آن چیست؟ نگارندگان آن از چه روشهایی برای متأثر کردن مخاطب بهره گیری کرده اند تا در برابر اهداف کمپین دادخواهی دکتر تابنده با هدف کشف حقیقت از دوران حصرخانگی دکتر نورعلی تابنده ملقب به مجذوبعلیشاه ذهن مخاطب را به مسایل حاشیه ای مشغول سازند تا درک حقیقت! #کمپین_دادخواهی_دکتر_تابنده #دکتر_نورعلی_تابنده #کمیته_حقیقت_یاب #کمپین_دادخواهی #مجذوبعلیشاه #دادخواهی #صدر_اسلام #روایات_تاریخ_اسلام #امتحان_الهی #دکتر_سیدمصطفی_آزمایش #تفتیش_عقاید #بیعت #خونخواهی #پیراهن_عثمان #درویش_گنابادی

Une publication partagée par Seyed Mostafa Azmayesh (@seyed.mostafa.azmayesh) le