حمایت تمام قد اداره فرق و ادیان از سیاستگذاری جدید خبرگزاری رسمی مهر تابنده

۹۴۱

پایگاه اینفوصوفی در نظر دارد از این پس جهت روشنگری و اطلاع عموم انسانهای آزاداندیش و هموطنان علاقه مند به کشف حقیقت، از مواضع نهادهای حکومتی نظیر اداره فرق و ادیان تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی از توطئه های صورت گرفته علیه شهروندان و بویژه در اینجا بخشی از دراویشی که به تبعیت از پیر و مرادشان نمی گذارند تا فریاد دادخواهی و روشنگری خاموش شود پرده بردارد.

در پی وضعیت نگران کننده بهنام محجوبی در ماههای اخیر علی رغم تلاشهای صورت گرفته از سوی بخشی از فعالان حقوق بشر بویژه عده ای که خود را از ارادتمندان راستین مکتب دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه می دانند این درویش زندانی در پی شکنجه و آزار و توطئه نهادهای امنیتی سرانجام با مشکلات حادّ جسمی مواجه گشته و جسد بیجان و ناتوانش در پی شکنجه های طاقت فرسا از زندان برای یک نمایش از پیش طراحی شده به بیمارستان لقمان منتقل شد. در حالیکه وی در زندان به قتل رسیده بود؛ حکومت تلاش می کرد وانمود کند که وی را جهت مداوا به بیمارستان لقمان منتقل کرده است!

تلاشهای گسترده ای از سوی نهادهای امنیتی در این راستا صورت گرفت تا با چینش مهره های در میان درویش نماهامرگ وی را اقدام به خودکشی معرفی کنند.

این در حالی است که بخش اعظمی از زندانیان سیاسی از شکنجه های وارده به زندانیان و سوء قصد به جان آنها پرده برداشته و در برنامه های متعدد در شبکه های اجتماعی از حقیقت ماجرای قتل زندانیان سیاسی بسیار گفته اند؛ که جاویدنام بهنام محجوبی از این امر مستثنا نبوده و مورد اخیر از این قبیل «قتل های حکومتی» بشمار می رود.

با اینحال اکنون پس از سالها اطلاع از توطئه های سازمان یافته و برنامه ریزی شده نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی – اطلاعاتی بر هیچ شهروندی پوشیده نیست که حکومت جمهوری اعدامی جامعه دراویش و اهل طریق صوفیانه را در ایران بر نمی تابد تا آنجا که حتی دکتر نورعلی تابنده قطب طریقت گنابادی دو سال پایانی حیات جسمانی خود را در حصر خانگی بسر برد و سرانجام با توطئه و سوءقصد به جان ایشان غریبانه و مظلومانه شهید شد.

این در حالی است که حکومت موفق شده است با نفوذ برخی از چهره ها در میان دراویش که همواره از خطر حضورشان در صفوف دراویش با تعابیری همچون «موریان های فقری» توسط دکتر نورعلی تابنده در سالهای اخیر هشدار داده میشد؛ اینگونه جلوه دهد که تقصیر سرکوبی ها بر گردن خود دراویش صلح جو و حقیقت طلب است.

در همین راستا و در واکنش به بی عملی رسانه های رسمی منتسب به دراویش گنابادی نظیر خبرگزاری مهر تابنده عده ای از دراویش آزاده و حقیقت طلب در صدد بر آمده تا گفتگویی با آقای مسعود رخشان مدیر مسئول خبرگزاری مهر تابنده داشته و از ایشان در مورد عدم پوشش خبری به وضعیت دراویش زندانی و بویژه وضعیت آقای بهنام محجوبی جویا شوند.

آقای رخشان به این گفتگو واکنشی منفعلانه نشان داد که فایل صوتی آن در شبکه های اجتماعی (منتشره در جریده ثبت گلستان) موجود است.

آقای رخشان در این گفتگوی تلفنی سعی دارد؛ اینگونه وانمود نماید که سیاستگذاری خبرگزاری مهر تابنده که ایشان مدیرمسئول آن است با دوران جناب آقای حاج دکتر نورعلی تابنده متفاوت است که همزمان دو سه روز بعد از این اظهارات در واکنش به اخبار منتشره از سوی برخی از خبرگزاری ها در واکنش به قتل بهنام محجوبی در گفتگو با یکی از خبرگزاری های فارسی زبان خارج کشور ، خود را مدیرمسئول خبرگزاری مهر تابنده معرفی و نسبت به وضعیت آقای محجوبی وارد عمل شده و اخباری متناقض از وضعیت آقای محجوبی به افکار عمومی ارائه می کند (امری که با شگفتی کاربران شبکه های اجتماعی مواجه می شود) در حالیکه پیشتر وی اطلاعرسانی در راستای وضعیت دراویش زندانی را در چهارچوب سیاستگذاری جدید خبرگزاری تحت مدیریتش انکار کرده بود.

با اینحال دیوار حاشا بلند است و ایشان به همین میزان اکتفا نکرده و سپس در صفحه اینستاگرام شخصی خود در حالیکه سمت مدیرمسئول خبرگزاری مهر تابنده را دارد در یک پست به انتشار مواضع رسمی – سیاستگذاری جدید خبرگزاری تحت امر خود – پرداخته و مطالبی را عنوان می کند.

در واکنش به انتشار این پست اینستاگرامی و عکس العمل های چندگانه آقای رخشان خانم شرمان بهشتی دو پست اینستاگرامی اولی با عنوان «سخنی با آقای مسعود رخشان» و دومی با عنوان «نگاهی اجمالی به واقعهٔ گلستان هفتم» شماره دو از همین مجموعه منتشر می کند. (از شما دعوت میشود برای مشاهده آنها روی لینک های پیوست کلیک کنید.)

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Sharmane Behechti (@sharmane.bht)

اکنون با گذشت چند روز از انتشار ویدئوهای خانم بهشتی بر روی شبکه های اجتماعی، گردانهای بسیج حاضر در کانال تلگرامی رهپویان هدایت از زیرمجموعه های اداره فرق و ادیان به انتشار انتقادها به عملکرد خبرگزاری مهر تابنده با مدیریت آقای مسعود رخشان واکنش نشان داده و به حمایت از وی – مدیرمسئول خبرگزاری مهر تابنده – مسئول اجرای سیاستگذاری جدید این خبرگزاری که به گفته او در دوران حاضر بر اساس منویات بزرگ وقت اقدام می کند پرداخته اند. (لازم است اظهارات آقای رخشان منتشر شده در جریده ثبت گلستان را بشنوید.)

به نظر میرسد گردانندگان این قبیل پایگاهها کاملا همسو و هم جهت با جریانهایی خزنده در میان دراویش ، امروز نقاب از چهره برافکنده اند و صراحتا اظهار می کنند که مقصر اصلی در تمامی سرکوبی ها و اعمال خشونت ها علیه دراویش خود دراویش بوده اند و جای ظالم و مظلوم و قربانی و شکنجه گر را عوض می کنند و به دفاع از همسنگران خود می پردازند و با هر وسیله ای قصد دارند تا فریاد دادخواهی و تظلم خواهی دراویش را خاموش کنند و اقدامات سرکوبگرانه خود را توجیه نمایند.

در تازه ترین پست از همین مجموعه وابسته به اداره فرق و ادیان با عنوان «بی‌غیرتی دراویش از زبان شرمان بهشتی» آورده اند : 

▪️ مأذون مطرود فرقه نعمت الهیه بعد از شکست سناریوی کشته سازی بهنام محجوبی ، شرمان بهشتی را مقابل دوربین حاضر کرد و به دستور وی، سناریوی بهنام محجوبی را دوباره برای دراویش بیچاره بازخوانی کرد.

▪️ همسر مأذون مطرود فرقه، این بار دراویش بیچاره را عامل کشته شدن این درویش زندانی خواند. وی ضمن ابراز ناراحتی از سکوت روسای فرقه و عدم اعتراض دراویش بیچاره، از توهین و جسارت‌های مکرر دراویش به وی، عصبانی شد.

▪️ این درویش کشف حجاب کرده، در پیام ویدیویی خود به دراویش نعمت الهیه گنابادیه، ضمن بی‌غیرت خواندن آنان، به تعلیم درس جوانمردی پرداخت. او با برشمردن اقدامات خرابکارانه‌اش، وفاداری خود را نسبت به ساحت فقری به رخ دراویش بیچاره کشید.

▪️ شرمان بهشتی، با مطالبه گری از روسای فعلی فرقه نعمت الهیه، تقصیر و کوتاهی فوت بهنام محجوبی را به گردن نمایندگان اربعه انداخته و آشوب‌آفرینی‌های دراویش افراطی به‌عنوان سربازان حاضر درصحنه سناریوهای همسرش (مصطفی آزمایش) را کاملاً کتمان کرد.

▪️ مصطفی آزمایش با این‌گونه توطئه‌های خصمانه خود سعی می‌کند جریان دراویش فرقه نعمت الهیه در داخل کشور را ملتهب و درگیر با یکدیگر نگه دارد و از فرسخ‌ها فاصله نظاره‌گر تفرقه و آتش افروزی های دراویش در ساحت فقری باشد.

عکس از رهپویان هدایت

این مجموعه مقالات ادامه دار خواهند بود تا به بررسی طرح توطئه ها و برنامه های چیده شده از سوی اداره فرق وادیان علیه دراویشِ ارادتمندِ مکتب راستین تصوف و عرفان و شاگردان دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه بپردازد.

پایگاه خبری – تحلیلی اینفوصوفی