گامِ دومِ انقلابِ ماکیاولیستی؛ بخش اول

قدرت گرفتن دوبارهٔ دموکرات‌ها با ریاست جمهوری جو بایدن و ظهور مجدد اسلامگرایان با ایده‌های التقاطی و گلوبالیستی، برای تسخیر ایران و منطقه در عرصهٔ سیاست امریکا

۱,۰۷۶

قدرت گرفتن دوبارهٔ دموکرات‌ها با ریاست جمهوری جو بایدن و ظهور مجدد اسلامگرایان با ایده‌های التقاطی و گلوبالیستی، برای تسخیر ایران و منطقه در عرصهٔ سیاست امریکا

دورهٔ چهارسالهٔ ریاست جمهوری دونالد ترامپ، کابوسی بود برای چپ‌ها-اسلامیست‌ها و نیز لابی‌های جمهوری اسلامی در امریکا (خاصه‌ نایاک و پایا که اهداف ملاها را پیاده کرده و بر علیه منافع ایرانیان آزاده فعالیت می‌کنند) که به شدت تضعیف، و عملا کارایی خود را از دست داده بودند و هیچگونه تاثیری بر سیاست‌های دولت ترامپ در مقابله با جمهوری اسلامی نمی‌توانستند داشته باشند و همین امر ملاها را در تنگنای شدیدی قرار داده بود و از زمین و هوا برایشان می‌بارید و چنین سیاستی می‌توانست موجب شود که نیروهای آزادیخواه ایرانی، عملکرد بهتری داشته باشند برای رساندن صدای ایرانیان به جهان، و هموار کردن راه؛ برای آزادی ایران.

اکنون با کنار رفتن ترامپیست‌ها و قدرت گرفتن دموکرات‌ها و ریاست‌جمهوری بایدن، دیگر بار؛ شاهد فعال شدنِ لابی‌های جمهوری اسلامی و ایادی آنان در حوزه‌های مختلف سیاسی-اجتماعی-فرهنگی هستیم که به شدت جامعهٔ ایرانی و منافع ایرانیان را تهدید خواهد کرد و بایستی با این جریان خزنده به مقابله برخواست.

نخستین نشانه از فعال شدن جریان فوق، وجود احتمالی این افراد در دولت جو بایدن است که در دوران اوباما نیز فعال بودند.

کسانی همچون سید ولی رضا نصر، تریتا پارسی و نام‌هایی چون: سیده آرین طباطبایی، ارس جیزان، شهرزاد شار[مهتدی]، مهرسا برادران، رامین طلوعی، سوزان بی‌نیاز و دیگرانی که با هزینه‌های میلیاردی از جیب ایرانیان تامین می‌شوند تا جمهوری اسلامی بتواند به ماموریتش ادامه داده و در قدرت بماند، یا اینکه زمینه را برای گزینه‌هایی از درون حکومت هموار کنند تا بتوانند سیستم را حفظ و تنها جایگزینی‌ صورت بگیرد که همچنان جنگ و خون‌ریزی و ترور و فقر و فحشا در ایران و منطقه ادامه پیدا می‌کند.

برای نمونه می‌توان اشاره کرد به: سیده آرین طباطبایی [دختر سیدجواد طباطبایی که معرفی شخص مذکور، خود مقاله‌ای مفصل می‌طلبد]؛ از اعضای اندیشکده «رند» و مدیر گروه و استاد مطالعات امنیتی دانشگاه جرج‌تاون، و عضو سازمان ضدایرانی نایاک، که به عنوان مشاور ارشد معاونت کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل وزارت خارجه دولت جو بایدن فعالیت خواهد کرد که اخیرا خبرش در توییتر نامبرده و برخی خبرگزاری‌ها بیرون آمد.

یا سید ولی‌رضا نصر [پسر سیدحسین نصر که مفصلا به نامبرده خواهیم پرداخت] که معتقد است بایستی جمهوری اسلامی را به سلاح هسته‌ای مسلح کرد و همچنین از منتقدان دولت ترامپ می‌باشد و اینکه کشتن قاسم سلیمانی اشتباه بزرگی بود و جمهوری اسلامی، امریکا را در منطقه تحمل نخواهد کرد.

دیگرانی همچون هوشنگ امیراحمدی، فیروز نادری یا: تریتا پارسی، رییس پیشین نایاک و معاون موسسه کوئینسی که برای پست نظارت بر امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی کاخ سفید در دولت بایدن از سوی چپ‌ها معرفی شده و نقش قابل توجهی در بستن قرارداد برجام داشتند و اکنون نیز بسیاری از این افراد پای ثابت نشریات و رسانه‌های ضدایرانی هستند و هر کدام نقشی را بر عهده دارند. گروهی از اینها می‌کوشند کلیت نظام را حفظ کرده و برخی نیز پروژهٔ کنار گذاشتنِ جمعی از ملاها و روی کار آمدن گزینهٔ نظامی در ایران را جا می‌اندازند.

بهر جهت اگر هم به این افراد نقشی در دولت بایدن داده نشود به دلایلی، آمدن نامشان و حضور پررنگ آنان، زنگ خطریست برای جامعهٔ ایرانی.

اینها کسانی هستند که توانستند دولت اوباما را مجاب کنند تا بر جنایات جمهوری اسلامی در نقض مستمر حقوق بشر، ترور، قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و انسان، شکنجه و سرکوب ایرانیان بسال ۱۳۸۸ سرپوش بگذارد و تمرکزش بر عقد قرارداد موسوم به برجام باشد.
برجامی که دستاوردش جز تباهی چیزی نبوده و میلیاردها دلار سرمایهٔ بلوکه شدهٔ ایرانیان را آزاد، و جمهوری اسلامی صرف جنگ‌افروزی و تامین مالی تروریسم و سرکوب مردم کرد و زمان بیشتری را برای این حکومت «شر» بدست آورد.

برای درک کردن خطر این افراد و اینکه تا چه اندازه می‌توانند در دولت کنونی امریکا تاثیرگذار باشند، می‌توانید پروندهٔ «کاساندار»  را بخوانید که مربوط می‌شود به بزرگترین باند بین‌المللی قاچاق اسلحه و موادمخدر در سطح سران کشورها، که در راستای عقد قرارداد برجام، این گروه‌ها توانستند اوباما را مجاب نمایند تا مانع اجرای قانون و دستگیری تبهکاران شود…!

در اینباره کاترین باوئر: یکی از مقامات خزانه‌داری دولت اوباما، در شهاتنامه‌ای [فوریه ۲۰۱۷] به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، تایید کرد که «در دولت اوباما… این تحقیقات به جهت ترس از برهم زدن روابط با جمهوری اسلامی و توافق هسته‌ای برجام، دستکاری و متوقف شدند».

ادامه دارد..

جریده ثبت گلستان