نامه سرگشاده آقای افشین ساجدی به آقای سیدمرتضی محجوبی درباره هتاکی های فرزندش فرشید محجوبی

۹۴۱

در پی ارسال یک پیام صوتی سراسر توهین، فحاشی و الفاظ رکیک و هتاکی های ناباورانه از سوی فرشید محجوبی فرزند آقای سیدمرتضی محجوبی یکی از مشایخ گنابادی به اعضا کمپین دادخواهی دکتر نورعلی تابنده بالاخص به اعضا کمیته حقیقت یاب کمپین دادخواهی نورعلی تابنده، اعضا کمیته حقیقت  یاب در نامه های جداگانه ای خواستار اعلام موضوع صریح، روشن و شفاف آقای سیدمرتضی محجوبی در برابر هتاکی ها، تهدید به قتل ، کاربرد الفاظ رکیک علیه دادخواهان دکتر نورعلی تابنده شدند.
لازم به ذکر است، اکنون نزدیک به یکسال است که جمعی از فعالان حقوق بشر و عموما اعضا انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر ساکن در کشورهای مختلف دنیا، اقدام به برپایی کمپین دادخواهی برای روشن شدن حقایق پیرامون قتل حکومتی دکتر نورعلی تابنده  – که دراویش از وی با لقب مجذوبعلیشاه یاد می کنند – کردند.

در همین راستا، پرسشهای پیاپی از نمایندگان حکومتی که نقش بسزایی در حصر خانگی، شکنجه سفید و ترور خاموش دکتر نورعلی تابنده داشتند از سوی اعضا کمپین و حامیان و هواداران و ارادتمندان دکتر نورعلی تابنده صورت گرفت، که تاکنون نیز بی جواب مانده است.

اسامی این نمایندگان به شرح زیر است :

حاج محمد تابنده

حاج حسینعلی کاشانی

غلامرضا هرسینی

میریونس جعفری اصل

لازم به ذکر است، این نمایندگان نقش عمده ای در طرح ریزی و پیاده سازی توطئه حصر خانگی و سپس حذف ایشان برعهده داشتند.

از آنجا که مجموعه فعالیتهای فعالان و مدافعان حقوق بشر عمدتا عضو انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر و بویژه کمیته حقیقت یاب و اعضا کمپین دادخواهی به مزاج عده ای خوش نیامده، از اینرو افرادی که خود را منتسب به دراویش گنابادی می دانند – نظیر فرشید محجوبی فرزند آقای سیدمرتضی محجوبی رشیدعلی – با تماس های تلفنی و مزاحمت های پیاپی اقدام به توهین، افترا، تهمت، هتاکی، فحاشی، کاربرد الفاظ رکیک و دور از شأن عموم، تهدید به ترور علیه این فعالان در خارج از کشور نموده است.

آقای افشین ساجدی حقوقدان عضو انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر، در زمره فعالانی است که محل اتهام و فحش پراکنی آقای فرشید محجوبی قرار گرفته است.

وی در نامه ای به آقای سیدمرتضی محجوبی رشیدعلی از مشایخ گنابادی از وی خواسته تا مواضع خود را نسبت به فحاشی های فرزندش اعلام نماید.

متن این نامه به شرح زیر است: 

جناب آقای شیخ مرتضی محجوبی رشید علی شیخ محترم سلسله نعمت اللهی گنابادی

با اهداء سلام و تحیت

احتراما به اطلاع شما می رساند شخصی موسوم به فرشید محجوبی که بنا بقول خودش فرزند شما می باشد طی روزهای گذشته بدترین فحاشی ها را نسبت به اینجانب و خانواده اینجانب منتشر کرده است.

این فحاشی ها در حالی از سوی ایشان نسبت به این جانب و خانواده ام ایراد شده که اینجانب کوچکترین طرفیتی نه با شما نه با ایشان و نه هیچ یک از خانواده محترم شما نداشته ام و در هیچیک از سخنان و نوشته هایم هرگز متعرض حضرتعالی یا ایشان نشده ام ولی فرزند شما با شنیع ترین الفاظی که قلم از ذکر مجدد آنها در این وجیزه شرمگین است بدترین اهانت ها را به ما روا داشته است.

خاطرنشان می گردد براساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی توهین به افراد، از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک،جرم بوده و مجرم در صورت اثبات به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه و یا ۵۰ هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می گردد.

اگرچه به لحاظ قانونی حضرتعالی مسئول اعمال خلاف یا غیر خلاف فرزندانتان نیستید ولی از آنجا که تربیت و ارشاد فقرای سلسله نعمت اللهی گنابادی به شما سپرده شده است و از سوی دیگر براساس آیه شریفه و “انذرعشیرتک الاقربین ” و نیز گواهی عقل و عرف ، طبیعتا وظیفه مقدس تربیت از خانواده و نزدیکان و بویژه فرزندانتان آغاز می گردد بنظر می رسد حضرتعالی نیز بلحاظ مدنی و عرفی و شرعی در قضیه ارتکاب این عمل غیر قابل توجیه ایشان دارای مسئولیت تربیتی هستید لذا تصمیم گرفتم تا این نامه را خدمت شما ارسال نمایم.

انگیزه این فحاشی شرم آور بهر دلیل که بوده باشد از سه حالت خارج نیست :

یا این فحاشی به اشاره حضرتعالی بوده است یا به اشاره مسئولین امنیتی و یا آنگونه که از لحن صدای ایشان بر می آید تحت تاثیر حالتهای ناشی از مصرف داروهای روانگردان بوده است.

خوشبختانه حسن فضای مجازی این است که دیگر کسانی که مردم را موعظه می کنند دیگر نمی توانند بیش از این زندگی خصوصی خود را که مغایر با موعظه هایشان هست پنهان نگاه دارند بفرمایش لسان الغیب حافظ شیرازی :

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند
گوییا باور نمی‌دارند روز داوری
کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند

اینجانب خود را در این قضیه مغبون و صاحب حق می دانم و انتظار دارم تا فرزند شما طی یک بیانیه رسمی ضمن پس گرفتن فحاشی های شرم آور رسما و علنا عذر خواهی کند بدیهی است این امتحانی خواهد بود تا میزان صداقت یکی از مشایخ سلسله نعمت الهی گنابادی و خانواده اش سنجیده و اثبات گردد.

بر خود لازم می دانم در صوت عدم دریافت پاسخ مناسب از حضرتعالی مراتب کتبا بهمراهی متن پیاده شده فحاشی ها فرزند شما خدمت مهندس سید علیرضا جذبی ارسال گردد.

زیاده عرضی نیست
ارداتمند شما
افشین ساجدی

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par afshin sajedi (@afshin.sajedi)