دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه : «ما درویشان همه عین صلحیم»

۵۵۹

در سالهای اخیر و در راستای فشارهای افسارگریخته علیه پیروان طریقت گنابادی بویژه بر قطب طریقت گنابادی جناب آقای حاج دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه ، یکی از مواردی که عصبانیت دست اندرکاران سیاستهای سرکوبی علیه دراویش در اداره فرق و ادیان را موجب می گشت اظهار این عبارت تاریخی از سوی دکتر نورعلی تابنده این شخصیت فراملی بود :

ما درویشان همه عین صلحیم، دفاعی هم که میکنیم از صلح و آزادگی خودمان است.
 از فرمایشات حضرت آقای حاج دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه 

اما چرا باید این جمله دکتر نورعلی تابنده خشم گردانهای بسیج مستقر در اداره فرق و ادیان را بر آورد ؟

آنها در بیان نگرانی خود از این اظهارات دکتر نورعلی تابنده آورده اند :

بخشی از پست تلگرامی پایگاه خبری مفاز نیوز وابسته به  اداره فرق و ادیان زاهدان:

با نیم نگاهی به مدل رفتاری #دراویش نعمت اللهیه گنابادیه در میابیم که صلح کل تبدیل به شعار گشته و تناقض‌گویی این قبیله‌ی حیله‌گر کاملا آشکار گردیده است. خط دهی‌های سیاسی، جنایت #گلستان_هفتم، جنایت کوار، حضور فعال در فتنه ۸۸، درگیری‌های پی درپی دراویش در کرج و دیگر نقاط کشور، تجمعات تشکیلاتی در مجامع عمومی کشور، دستور قطع رابطه با علمای وقت، تبلیغ گسترده و جذب نیرو در دانشگاه‌ها، ایجاد سایت‌های متعدد جهت تبلیغ و تفرقه افکنی در شبکه‌های اجتماعی، رابطه‌ی پنهان و مشکوک با مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران؛ همه و همه نشانگر اعتقاد دراویش به صلح کل می‌باشد.

گردانهای سایبری اداره فرق و ادیان زاهدان در بیان نگرانی خود نسبت به بسط تفکرات صوفیانه در جوامع امروزی به نقل از دکتر قاسم غنی نویسنده و تحلیلگر غربی می گویند :

بر اساس طرحی محرمانه که در پنتاگون بررسی شده است یکی از هفت هدف دنیای غرب برای موفق شدن در دنیای اسلام کمک به بازگشت تصوف به این جوامع است که به عنوان جایگزین و رقیبی برای اسلام رادیکال به شمار می‌رود؛ چرا که صوفی هیچ عقیده‌ای را غلط نمی‌شمارد و اختلاف مذاهب را اختلاف در رنگ و صورت می‌داند و صلح کل می‌طلبد. تمام فرق و مذاهب و فلسفه‌ها در چشم صوفی در حکم نردبان است که به مدد آن می‌خواهد بالا برود.

«در نظر صوفی ادیان و مذاهب یکسانند و برای هیچ یک ارجحی قائل نیست، یعنی دیانت اسلام با بت‌پرستی یکسان است. کعبه و بت‌خانه ، صمد و صنم یکی است و صوفی پخته هرگز ناظر به این نیست که انسان پیرو چه مذهبی است یا صورت عبادت او چیست.»

 تاریخ تصوف در اسلام، زوار، تهران، ص ۴۲۶

فرق و ادیانی ها در ابتدای همین مقاله تلاش می کنند تا تصوف را در مقابل جریان اصیل تشیع قرار دهند و سپس با استناد به روایات جعلی که ریشه در خرافات دارد به نقل از برخی از ائمه شیعه اینطور وانمود کنند که ائمه مخالف تصوف بوده اند که البته در مباحث گوناگونی توضیح داده شده است که آن جریانی از صوفیه که مورد انتقاد شعرایی نظیر حافظ نیز بوده اند نظیر همین کسانی هستند که امروز به نام دین سخت ترین ضربه ها را به پیکر اسلام ناب محمدی وارد کرده اند.

با اینحال در ابتدای همین پست که در پایگاه خبری مفاز نیوز منتشر شده است گردانهای بسیج ارتش سایبری با دست و پازدن های مذبوحانه تلاش می کنند تصوف و تشیع را در تضاد و در مقابل هم قرار دهند در حالیکه همه می دانند که حداقل در چند دهه اخیر اصیلترین جریان صوفیه در ایران که همانا پیروان و ارادتمندان طریقت گنابادی بوده اند و دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه یکی از برجسته ترین چهره های این طریقت صوفیانه که شخصیتی بین المللی و شناخته شده  است؛ عمیقا خود را شیعه اصیل دانسته و بارها در سخنرانی های عمومی بر این امر تأکید ورزیده اند.

اما با این حال می بینیم که آنها تلاش می کنند تا با نوشتن مطالبی از این دست :

اسلام و قوانین آن بزرگترین و اساسی‌ترین مانع و خطر برای منافع استعمار است. استکبار و نظام سلطه همواره می‌کوشد سیطره‌ی خود را بر جهان حفظ نماید. غارت ثروت ایران و کشورهای شرقی مهمترین هدف استکبار است؛ اما آنچه سد راه آنان در چپاول این مملکت و مانع اجرای نقشه‌شان بود، مذهب ملت ایران بود. عامل اساسی اتحاد این ملت که رهبریِ تشکیلات و اقتدار سیاسی نیز داشت، مذهب شیعه یا اسلام ناب محمدی بود. کارایی و کاربرد مذهب تشیع پس از مقابله روحانیت با قرارداد رویتر به خصوص پس از جنبش تنباکو و پیروزی مردم و روحانیت، توجه قدرت‌های استعماری را برانگیخت و پس از آن سعی کردند از ابزار و اقدامات دیگری در جهت نیل به اهداف‌شان سود جویند. یکی از این ابزار حمایت از تصوف و دراویش بوده است. فرقه‌های مختلف #صوفیه در همه دوران‌ها از طرف حکومت‌های جور حمایت شده‌اند و البته نباید از کمک‌های متقابل سران صوفیه به آنها نیز صرف نظر کرد. امروز نیز حمایت جدی غرب از تصوف و فرقه‌های دیگر نشانگر نیاز غرب به این فرقه‌هاست.

جریان اصل تشیع که همان تصوف امروزی است را در مقابل هم قرار داده تا از آن نمدی برای خود ببافند.

این مجموعه مقالات با هدف افشای توطئه ها و برنامه های چیده شده (البته نخ نما) از سوی اداره فرق وادیان علیه دراویشِ ارادتمندِ مکتب راستین تصوف و عرفان و شاگردان دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه (مکتب مجذوبعلیشاهیه) ادامه دارد.

پایگاه خبری – تحلیلی اینفوصوفی