مقالات دریافتی؛ از ماست که بر ماست

۶۴۹

با عرض سلام و ادب و ارادت خدمت شما بزرگواران و زحمتکشان کانال حقیقت جو و حقیقت گوی اینفوصوفی و همه ی اعضاء و خوانندگان گرامیتان با هر عقیده و مسلک و مرامی که دارند امیدواریم بزودی زود این زحمات نتیجه مطلوب داده و همه ی ایرانیان با هر عقیده ای در زیر پرچم انسانیت و شرافت در کنار دیگر مردمان دنیا زندگی را سپری نمایند.

غرض از تقدیم این مطلب این بود که هم تشکری کرده باشم و هم برخی موارد که بعضی دوستان و آشنایان و حتی آنهایی که دورادور مطالبی شنیده و سوالاتی برایشان پیش می آید بطور نسبی و به اندازه ی عقل ناقصی که دارم در حد برطرف کردن ابهامات عزیزان نه بعنوان صاحبنظر،  فقط و صرفا بعنوان یک همنوع و در حد توان خدمتی بنمایم.

همانطور که در کانال پر مهرتان درج گردید کمپینی به دادخواهی از حضرت آقای دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه قطب طریقت نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی ، توسط عده ای کثیر از مریدان و ارادتمندان و حتی دوستان و آشنایانی که خارج از مسلک درویشی به ایشان ارادت داشته و دارند به راه افتاده که الحمدالله و المنه هر روز بر تعداد دادخواهان اضافه میگردد و ان شاء الله به لطف و عنایت خداوند این دادخواهی صورت گرفته و مسببان و آمران و عاملان این جنایت بزرگ بر همگان مشخص خواهد شد.

اینکه بعضی از دوستان غیر دوریش سوالاتی درین زمینه داشته که «چرا دراویش هم از کسانی دادِ پاسخگویی دارند که آن اشخاص خود هم مسلک درویشان و حتی صاحب اجازه و یا از نزدیکان نسبی ایشان هستند؟» باید عرض کنم که همیشه در طی قرون و ملاحظه ی تاریخ بشریت از زبان مورخان واقعی نه سیاسی، در خواهیم یافت که اکثریت بزرگان عرفانی که رشته ی اتصالشان دست به دست و سینه به سینه به معصوم و از آن بزرگواران به پیامبر و نتیجتا” به خداوند میرسد به دست و توطئه ی نزدیکان و مقربان ظاهری آن بزرگواران صورت گرفته و چون انسان علاقه ی وافر و میل شدیدی به دنیا و دنیاپرستی دارد ازین حیث همیشه این چهره های بزرگ و الهی که مظهر تام خداوند و ناجی انسانها و هادیِ شان به آزادی و آزادمردی و بزرگواری هستند توسطِ حکومتها و سیاستهای کثیف دنیا به روش خریداریِ نزدیکان سست عنصر و دنیا دوست از سر راه برداشته میشوند تا اینکه باعث بیداری مردم و هدایتشان از تاریکی و جهل به عالم نور نگردند.

ایشان نیز از این قضیه جدا نبوده و با وجود اینکه بارها و بارها بصورت مستقیم و غیر مستقیم و اشاره به آنچه بر سر اجداد و پیشینیانشان در مقام قطب عالم امکان آمده بود میفرمودند، ولی بالاخره از طریق همان مُهره های خودفروخته به برنامه  و سناریوی نوشته شده ی خویش در اتاق فکر مخوف حاکمان تاریکی دست یافته و دست به جنایتی زدند که چه در باور خوانندگان حل شده و چه نشود حقیقتی است که دامن همه ی دنیا را گرفته و ادامه دارد.

عزیزان و خوانندگان گرامی؛

عرفان و تصوف ریشه در فرهنگ این مرز و بوم داشته و قرنها و قرنهاست که در جان و وجود نه این سرزمین بل در تمام دنیا سیطره داشته و روزی خواهد آمد که به برکت عرفان و یکه شناسی که همان یکتاپرستی اجدادمان میباشد همه ی انسانها بدور از هر تبعیضی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

حال اگر در این کمپین از ۴ نفر اشخاصی درخواست پاسخ عملکرد و وضعیت ایشان میگردد که آن ۴ نفر از خود درویشان میباشند جای سوال نباشد که چرا خودیها؟

بقول معروف:

چون نیک نظر کرد پر خویش در او دید

گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست

هیچکس بدون اجازه و کسب تکلیف از اهل منزل نمیتواند وارد منزلی شود پس یادمان نرود به صرف اینکه کسی از نزدیکان بوده از خیانت مبرا بوده امکانش وجود ندارد.

در خاتمه گوشه ای از نصیحت و فرمایش حضرت آقای دکتر نورعلی تابنده را بعنوان تیمن و تبرک و اثبات این مطلب مینگارم و خوانندگان عزیز را به خداوند عشق و دوستی سپرده و تقاضای دعا برای پیروزی و نصرت دادخواهان را دارم.

با ارزوی سلامتی و آزادی همه انسانهای هستی خصوصا مظلومانی که در اسارت ظلم و ستم قرار دارند.

ایشان فرمودند:

سعی کنید از دورانِ نزدیک باشید نه از نزدیکانِ دور.

خاک پای درویشان و همه ی حقیقت جویان هستی

دریوزه

از همین نویسنده : 

نکاتی چند پیرامون بیعت و تجدید عهد

اینفوصوفی افتخار آن را دارد تا با هماهنگی و بنا به درخواست و با موافقت نگارنده ، مطالب، اسناد، شواهد و مقالاتی که برای ما ارسال می شود را منتشر نماید.

منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات همراهان و یاران گرامی هستیم.

مقاله ای که از نظر گذشت یکی از مقالات دریافت شده از مخاطبان محترم اینفوصوفی است که برای بخش تماس با ما ارسال شده است.

 نظرات طرح شده در این یادداشت الزاماً بازتاب دیدگاه اینفوصوفی نیست.